Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » Ondertussen in Milton Keynes
Re: Grote update!! [bericht #6947 is een antwoord op bericht #6945] zo, 03 september 2017 22:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Berichten: 110
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Almelo
Formula 3

Dat zegt Max zelf, op de hoogsteigen Verstappen site.
Re: Grote update!! [bericht #6948 is een antwoord op bericht #6945] zo, 03 september 2017 22:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Berichten: 181
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Brunssum
Formula 3

Haha bron is onze Max!!!
Re: Grote update!! [bericht #6950 is een antwoord op bericht #6948] zo, 03 september 2017 23:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
lock2nl is op dit moment afwezig  lock2nl
Berichten: 381
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ik ben benieuwd wat die update brengt. Meer downforce zonder extra drag, dat is wat ze nodig hebben.
Re: Grote update!! [bericht #6952 is een antwoord op bericht #6942] zo, 03 september 2017 23:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Berichten: 181
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Brunssum
Formula 3

Ik ben doorgaans negatief en vaak teleurgesteld in RB wat ook nog eens in veel gevallen door Renault komt en waar ze totaal geen invloed op hebben........toch ga ik het de komende 2 weken weer even positief zien........een ding kun je niet ontkennen wat betreft updates aan het chassis RB werkt het hardste van allemaal en komen het allervaakst met wat ze noemen een behoorlijke of grote update ze weten dat als ze Max willen behouden ze geen fouten meer mogen maken en dat ze niet kunnen wachten of mogen vertrouwen op de nieuwe wagen en motor in 2018 niks gaat vanzelf!!! Als in maart volgend jaar de nieuwe motor iets te kort zou komen maar hun chassis is niet 110% hebben ze het aan hunzelf te danken als ze niet direct meedoen voor het podium/overwinningen.......Max wil maar 1 ding en dat is winnen gelukkig is aan de werk snelheid van RB te zien dat zij ook maar 1 ding willen...........welke dag RB weer een winnende auto heeft weet niemand alleen weten we allemaal dat die dag iedere dag een dag dichterbij komt!
Ook grote Motor update!! [bericht #6953 is een antwoord op bericht #6952] ma, 04 september 2017 01:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Heibel is op dit moment afwezig  Heibel
Berichten: 20
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Mercedes maakt zich zorgen over Singapore volgens Toto Wolff (op RTL) heeft Red Bull een "totaal nieuwe motor". Hij verwacht dat Red Bull hier gaat verrassen.
Volgens mij heeft Red Bull de uiteindelijk langverwachte motorupdate versneld gekregen, van Renault, om de problemen van Max te compenseren.
Re: Ook grote Motor update!! [bericht #6956 is een antwoord op bericht #6953] ma, 04 september 2017 07:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Berichten: 144
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Heibel schreef op ma, 04 september 2017 01:53
Mercedes maakt zich zorgen over Singapore volgens Toto Wolff (op RTL) heeft Red Bull een "totaal nieuwe motor". Hij verwacht dat Red Bull hier gaat verrassen.
Volgens mij heeft Red Bull de uiteindelijk langverwachte motorupdate versneld gekregen, van Renault, om de problemen van Max te compenseren.
Ik wacht het wel af. Monza zou niets worden voor Red Bull, terwijl ze gisteren toch echt konden meten met Ferrari. Er is geen peil meer op te trekken.

Is de update betrouwbaar? Het is tot nu toe een flut seizoen voor Max, wat verkeerd kan gaan, gaat verkeerd.
Re: Ook grote Motor update!! [bericht #6958 is een antwoord op bericht #6956] ma, 04 september 2017 07:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
koos is op dit moment afwezig  koos
Berichten: 7
Geregistreerd: juli 2017
Karting

Ze krijgen dus (grote) updates op het gebied van de auto, motor en brandstof? Nou dat gaat wat worden dan!
Re: Grote update!! [bericht #6959 is een antwoord op bericht #6947] ma, 04 september 2017 08:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 542
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Jip schreef op zo, 03 september 2017 22:22
MadMax schreef op zo, 03 september 2017 21:58
Best een grote update in Singapore.....nou ik heb er alweer zin in!!!!
Bron?
Schummie01 schreef op zo, 03 september 2017 22:46
Dat zegt Max zelf, op de hoogsteigen Verstappen site.

Heb jij al iets vernomen om welke updates het gaat Schummie? Motor, chassis en brandstof?
Re: Ook grote Motor update!! [bericht #6962 is een antwoord op bericht #6958] ma, 04 september 2017 09:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Noot is op dit moment afwezig  Noot
Berichten: 58
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Updates dat is tegenwoordig het sprookjeswoord elke week lees je over updates. Ook valt er hier en daar te lezen dat Renault door o.a. de problemen bij Max nu beter hun best gaan doen?
Deden ze dat voorheen dan niet? Ik blijf me verbazen/ergeren hoe Renault naar buiten treed.
Verder ben ik ook blij dat er bij RBR updates komen al zegt dat verder nu nog niet zoveel.
En het is te hopen dat Renault nog dit jaar kan rijden met de motor voor volgend jaar.
Stel dat ze bij de wintertests weer tegen allerlei onvoorziene problemen oplopen zoals afgelopen wintertests,
dan zie ik 2018 somber in. Dit jaar lopen ze ook weer in op Ferrari en Mercedes net zoals in 2016.
Inlopen klinkt positief en dat is het ook maar wil je mee doen moet je in Melbourne zo goed als gelijk zijn aan Mercedes en Ferrari, en dan nog moet je de rest van het jaar flink blijven verbeteren.
Zoals bekent heb ik geen vertrouwen in Renault maar ik blijf hopen dat RBR met een winnende auto komt.






kleintje update... [bericht #6965 is een antwoord op bericht #6959] ma, 04 september 2017 09:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Espresso
Berichten: 86
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Singapore...
Lijkt me de 'reguliere aero' wijzigingen + brandstof.
Wellicht wat motor tuning' maar geen nieuwe motor, zal ook wel nodig zijn met nieuwe brandstof.
De nieuwe brandstof was geplanned voor Silverstone, maar komt dus pas in Singapore.
Andere wijzigingen zijn niet meer te verwachten voor de Brandstof. ExxonMobil richt zich nu al op 2018.

Fuel
Citaat:
"We are aiming to introduce a new fuel in Singapore," ExxonMobil Global Motorsport Technology Manager David Tsurusaki told Autosport...

...ExxonMobil had planned to introduce a fuel upgrade at the British Grand Prix, but decided to hold off on that and focus on the next step for Singapore.

The Singapore upgrade will be the last of the year, and ExxonMobil has now turned its attention to next season.
Geen motor
Citaat:
Red Bull does not anticipate fitting either of its cars with fresh engines for Singapore, particularly as both Max Verstappen and Daniel Ricciardo are set for changes in Italy.

[Bijgewerkt op: ma, 04 september 2017 09:35]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: Grote update!! [bericht #6971 is een antwoord op bericht #6959] ma, 04 september 2017 10:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 519
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Als er een motor update komt zou ik hem niet op Singapore introduceren, daar is motorvermogen juist minder belangrijk.
Re: Grote update!! [bericht #6977 is een antwoord op bericht #6971] ma, 04 september 2017 11:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Just-in is op dit moment afwezig  Just-in
Berichten: 47
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Jip schreef op ma, 04 september 2017 10:12
Als er een motor update komt zou ik hem niet op Singapore introduceren, daar is motorvermogen juist minder belangrijk.
Niet helemaal waar. Op banen waar veel downforce gezet wordt is motorvermogen juist zeer belangrijk.
Als de motor sterk genoeg is om de luchtweerstand te overwinnen rij je zelfs met veel downforce een klap harder dan de rest. Dit is dan ook jaren het sterke punt van Mercedes geweest.


"I don't believe in an eye for an eye, I believe in two eyes for an eye"
Re: Grote update!! [bericht #6978 is een antwoord op bericht #6977] ma, 04 september 2017 11:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 519
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Just-in schreef op ma, 04 september 2017 11:15
Jip schreef op ma, 04 september 2017 10:12
Als er een motor update komt zou ik hem niet op Singapore introduceren, daar is motorvermogen juist minder belangrijk.
Niet helemaal waar. Op banen waar veel downforce gezet wordt is motorvermogen juist zeer belangrijk.
Als de motor sterk genoeg is om de luchtweerstand te overwinnen rij je zelfs met veel downforce een klap harder dan de rest. Dit is dan ook jaren het sterke punt van Mercedes geweest.
Ja tuurlijk, maar het is niet een baan waar je sneller een upgrade introduceert dan op bijvoorbeeld Maleisie.
Re: Grote update!! [bericht #6979 is een antwoord op bericht #6977] ma, 04 september 2017 11:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
sjoegem is op dit moment afwezig  sjoegem
Berichten: 6
Geregistreerd: augustus 2017
Karting

Eens - hoe hoger het % full-throttle, hoe meer het voordeel. Maar voordeel is er per definitie.
Re: Grote update!! [bericht #6980 is een antwoord op bericht #6979] ma, 04 september 2017 12:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mbuna is op dit moment afwezig  mbuna
Berichten: 24
Geregistreerd: juli 2017
Locatie: Delfgauw, Nederland
Karting

Motorvermogen is altijd belangrijk, zonder motor ben je nergens lol

Maar vooral het type vermogen speelt een grote rol, topsnelheid zegt bv niets (Jos was in zijn arrows tijd geloof ik altijd een van de hoogste qua topsnelheid), het acceleratievermogen zegt veel meer.

Re: Grote update!! [bericht #6981 is een antwoord op bericht #6959] ma, 04 september 2017 13:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Berichten: 110
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Almelo
Formula 3

@Wouter,

De brandstof, was al langer bekend. Geen wonderen van verwachten. Wel aanzienlijke Aero updates. Beter gezegd, speciaal voor Singapore. RBR denkt daarmee Ferrari weer in te halen, en wellicht zelfs Mercedes te bedreigen. Ook weer als test voor de auto van 2018. Er zijn dus weer verschillende settings voor Ricciardo en Max te verwachten.
Dan nog even mijn "kogel door de kerk" verhaal. Dat klopt nog steeds. Wat we nu zien is de "rook". De beslissing is al genomen, in elk geval van RBR zijde. Daarbij wil Renault graag Sainz in de deal betrekken. Daarom zie je ze ook wat afstand nemen van Kubica.
Ik roep hierbij in herinnering hetgeen ik op het oude forum al eens deelde. Renault heeft een soort optie op Sainz met RBR. Als ie weg mag, krijgt eerst Renault de mogelijkheid. Anders gezegd. Sainz krijgt de mogelijkheid om onder z'n RBR contract uit te komen, als ie naar Renault gaat.
Kortom als het in het voordeel van RBR is, dan is er van alles mogelijk met die contracten. Wederzijds voordeel, met instemming van beide contractpartijen. Ja. ja.
Re: Grote update!! [bericht #6983 is een antwoord op bericht #6971] ma, 04 september 2017 13:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Heibel is op dit moment afwezig  Heibel
Berichten: 20
Geregistreerd: maart 2017
Karting

De motorupdate heeft Red Bull al gekregen in Monza.
Monza hebben ze gebruikt voor een betrouwbaarheids test.
In Singnapore gaan ze hem opschroeven om betere prestaties te krijgen
Tip [bericht #6984 is een antwoord op bericht #6962] ma, 04 september 2017 14:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 183
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Arnhem
Formula 3

Niet zo somberen. Pluk de dag. Go with the flow.
Beter voor je gezondheid.
Re: Grote update!! [bericht #6986 is een antwoord op bericht #6981] ma, 04 september 2017 14:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mbuna is op dit moment afwezig  mbuna
Berichten: 24
Geregistreerd: juli 2017
Locatie: Delfgauw, Nederland
Karting

Schummie01 schreef op ma, 04 september 2017 13:18
@Wouter,

Daarbij wil Renault graag Sainz in de deal betrekken. Daarom zie je ze ook wat afstand nemen van Kubica.
Ik roep hierbij in herinnering hetgeen ik op het oude forum al eens deelde. Renault heeft een soort optie op Sainz met RBR. Als ie weg mag, krijgt eerst Renault de mogelijkheid. Anders gezegd. Sainz krijgt de mogelijkheid om onder z'n RBR contract uit te komen, als ie naar Renault gaat.
Kortom als het in het voordeel van RBR is, dan is er van alles mogelijk met die contracten. Wederzijds voordeel, met instemming van beide contractpartijen. Ja. ja.
Renault is al langer op zoek naar een Spaanse rijder, vanwege marketingbelangen in Spanje willen ze een Spanjaard om het merk daar verder te promoten. En over Kubica heeft James Allen een interessante analyse gedaan ( https://www.jamesallenonf1.com/2017/08/analysis-we-look-at-r obert-kubica-f1-test-traces-as-nico-hulkenberg-hails-great-c omeback/). Kort gezegd: hij leek tijdens de tests snel maar er is te weinig bekend over de hoeveelheid brandtsof waarmee hij reed. Wat wel duidelijk is is dat zijn rondetijden niet consistent waren en hij er fysiek niet klaar voor lijkt.
Re: Grote update!! [bericht #7041 is een antwoord op bericht #6986] do, 07 september 2017 10:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Caph is op dit moment afwezig  Caph
Berichten: 55
Geregistreerd: augustus 2017
Karting

https://www.motorsport.com/f1/news/renault-reveals-plan-to-s ort-reliability-950224/

Renault puts in place three-pronged action plan - including extra personnel at RBR - to improve reliability

NL Versie
https://nl.motorsport.com/f1/news/abiteboul-renault-probleme n-verstappen-maatregelen-948490/


Twitter: @Capharol1

[Bijgewerkt op: do, 07 september 2017 10:52]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: Tip [bericht #7055 is een antwoord op bericht #6984] vr, 08 september 2017 06:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Berichten: 144
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Dejavu01 schreef op ma, 04 september 2017 14:17
Niet zo somberen. Pluk de dag. Go with the flow.
Beter voor je gezondheid.
Nog eentje: het is elke dag feest maar je moet wel zelf de slingers ophangen! Het probleem is dar de slingers uit Frankrijk komen en nog weleens spontaan uiteen vallen.
Formel Schmidt: Honda voor STR, Renault voor McLaren is rond. [bericht #7058 is een antwoord op bericht #296] vr, 08 september 2017 09:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 542
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1


Volgens Schmidt rijdt STR volgend jaar met Honda en daarna misschien RBR ook. Deal is rond.
McLaren rijdt volgend jaar met Renault. Deze deal zou ook rond zijn.
McLaren schijnt maandag al met Honda gebroken te hebben.

Hoe betrouwbaar is deze informatie van Schmidt? Wie kan mij daar meer over vertellen?

https://youtu.be/kDrn4wfrM9c?t=6m41s

[Bijgewerkt op: vr, 08 september 2017 10:01]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: Formel Schmidt: Honda voor STR, Renault voor McLaren is rond. [bericht #7059 is een antwoord op bericht #7058] vr, 08 september 2017 10:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
lock2nl is op dit moment afwezig  lock2nl
Berichten: 381
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Als hij het zegt dan is het zo. Kan je rustig aannemen.
Niet positief [bericht #7061 is een antwoord op bericht #296] vr, 08 september 2017 12:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Berichten: 181
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Brunssum
Formula 3

Lees net dat Horner niet verwacht dat Renault kwa performance nog naast MB en Ferrari komt in de periode t/m 2020.......Renault en Honda liggen gewoon nog veel te ver achter......ze zullen het moeten compenseren met het chassis pfffff hoe dan met deze auto's waarbij de PU bijna het belangrijkste is.
Re: Formel Schmidt: Honda voor STR, Renault voor McLaren is rond. [bericht #7062 is een antwoord op bericht #7058] vr, 08 september 2017 13:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Berichten: 110
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Almelo
Formula 3

Heel betrouwbaar. Schmidt is doorgaans goed geïnformeerd. Volgens mijn informatie was de kogel rond 30 augustus al door de kerk. Lees het bericht maar eens na. Alles komt langzaam naar buiten met de details conform die informatie. Ook Minardi, voormalig eigenaar van STR heeft dit verhaal al bevestigd.
Het worden heel, heel interessante wintertests.
Nu nog een mooi resultaat in Singapore om met optimisme naar voren te kijken. Mercedes begint zich in elk geval voor Singapore alvast wat in te dekken.
Re: Formel Schmidt: Honda voor STR, Renault voor McLaren is rond. [bericht #7063 is een antwoord op bericht #7059] vr, 08 september 2017 15:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 542
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

lock2nl schreef op vr, 08 september 2017 10:40
Als hij het zegt dan is het zo. Kan je rustig aannemen.

Schummie01 schreef op vr, 08 september 2017 13:26
Heel betrouwbaar. Schmidt is doorgaans goed geïnformeerd.

Bedankt allebei.

[Bijgewerkt op: vr, 08 september 2017 15:23]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: Formel Schmidt: Honda voor STR, Renault voor McLaren is rond. [bericht #7064 is een antwoord op bericht #7062] vr, 08 september 2017 15:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Matazurka is op dit moment afwezig  Matazurka
Berichten: 54
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Als Red Bull in 2019 met Honda gaat rijden weet ik nog niet of dit nou voor Max een reden zal zijn om te blijven.
Torro Rosso in 2018 wordt dan een goede graadmeter om te kunnen zeggen of het heilzaam is om te blijven of niet en voor Red Bull een teken om daadwerkelijk in zee te gaan met Honda.

Ik denk dat Max en zijn management al een keuze hebben gemaakt ->exit-strategie...

[Bijgewerkt op: vr, 08 september 2017 15:39]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: Formel Schmidt: Honda voor STR, Renault voor McLaren is rond. [bericht #7072 is een antwoord op bericht #7064] za, 09 september 2017 03:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Theo is op dit moment afwezig  Theo
Berichten: 63
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Melbourne
Karting

Matazurka schreef op vr, 08 september 2017 23:35
Ik denk dat Max en zijn management al een keuze hebben gemaakt ->exit-strategie...
Team Verstappen heeft duidelijk gemaakt dat ze volgend seizoen, als Max nog contractueel vast zit aan Red Bull, graag een winnende auto willen zien, anders gaan ze het heel lastig maken om in 2019 te blijven. Krijgt Max ineens een winnende auto, met goed vooruitzicht, met Renault of Honda, waarom zou ie dan vertrekken?

Desalniettemin, hou de dingen in perspectief. We willen allemaal meer, maar we hebben gewoon een Nederlander die continue vecht voor een podiumplaats. Na jaren Jos, Albers, Doornbos, ben ik volledig anders gaan kijken. Meer passie, maar als ie dan uitvalt, man man man, ik ben tegenwoordig echt boos!

[Bijgewerkt op: za, 09 september 2017 05:31]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: Formel Schmidt: Honda voor STR, Renault voor McLaren is rond. [bericht #7073 is een antwoord op bericht #7072] za, 09 september 2017 08:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment aanwezig  Wet!
Berichten: 58
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Eindhoven
Karting

Heeft ie dan ook een winnende auto als hij volgend jaar 1 gp wint? Net als Ricciardo dit jaar, die daardoor niet weg kan?

Let it rain, rain, rain!!
Re: Formel Schmidt: Honda voor STR, Renault voor McLaren is rond. [bericht #7075 is een antwoord op bericht #7073] za, 09 september 2017 09:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Theo is op dit moment afwezig  Theo
Berichten: 63
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Melbourne
Karting

Wet! schreef op za, 09 september 2017 16:20
Heeft ie dan ook een winnende auto als hij volgend jaar 1 gp wint? Net als Ricciardo dit jaar, die daardoor niet weg kan?
Er wordt gezegd dat Max voor 2019 een clausule heeft waarbij het team in de top3 moet eindigen om automatisch actief te worden. De geruchten echter zijn dat team Verstappen dat probeert om te zetten in dat de rijder zelf in de top3 moet eindigen.

Een winnende auto zou ik overigens zien als een auto die mee doet om het kampioenschap, zoals de Ferrari en de Mercedes dit jaar.
Re: Formel Schmidt: Honda voor STR, Renault voor McLaren is rond. [bericht #7076 is een antwoord op bericht #7075] za, 09 september 2017 09:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment afwezig  Neo33
Berichten: 71
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Theo schreef op za, 09 september 2017 09:41
Wet! schreef op za, 09 september 2017 16:20
Heeft ie dan ook een winnende auto als hij volgend jaar 1 gp wint? Net als Ricciardo dit jaar, die daardoor niet weg kan?
Er wordt gezegd dat Max voor 2019 een clausule heeft waarbij het team in de top3 moet eindigen om automatisch actief te worden. De geruchten echter zijn dat team Verstappen dat probeert om te zetten in dat de rijder zelf in de top3 moet eindigen.

Een winnende auto zou ik overigens zien als een auto die mee doet om het kampioenschap, zoals de Ferrari en de Mercedes dit jaar.
Inderdaad onder een winnende auto versta ik een wagen waarmee je op eigen kracht races kan winnen en dat is die Red Bull alles behalve. Ze komen in de buurt ja, maar als je nu ook Horner weer hoort die de verwachtingen omtrent Renault aan het downplayen is dan weet je al weer voldoende. Net zo min als dat Red Bull zowat elk jaar een inhaal slag moet maken terwijl de fabrieksteams van Mercedes en Ferrari er wel staan vanaf het begin van het jaar lijkt het mij wel logisch dat de toekomst van Max zekers niet bij Red Bull ligt.

Wat betreft die clausule, die discussie is hier al gevoerd. Red Bull zal nooit akkoord gaan met een dergelijke aanpassing natuurlijk. Die willen het liefst Max behouden voor 2019 en langer en dan is die aanpassing natuurlijk in hun nadeel. Grote kans dat ze als team 3e worden, maar voor het rijders kampioenschap is dat natuurlijk een ander verhaal.

Zodra de kans zich voordoet met 2 handen aangrijpen, zo niet dan zit je bij Red Bull op zich niet verkeerd als underdog team. drive
Sainz naar Renault. [bericht #7086 is een antwoord op bericht #7076] za, 09 september 2017 18:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Berichten: 110
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Almelo
Formula 3

Zoals verwacht. Renault de eerste optie op Sainz. Weer een puzzelstukje op de plaats. De rest van de puzzelstukjes zullen snel volgen.
Re: Sainz naar Renault. [bericht #7087 is een antwoord op bericht #7086] za, 09 september 2017 19:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Griffel is op dit moment afwezig  Griffel
Berichten: 5
Geregistreerd: juli 2017
Locatie: London
Karting

Ja Schummie01, het lijkt erop dat je de puzzel al in 1 keer goed had, dank daarvoor.

Komende jaren zijn er lastige keuzes te maken voor zowel team verstappen als red bull zelf.
Ik ben er heilig van overtuigd dat porsche uiteindelijk ook motoren wil leveren aan red-bull, mede door de reputatie van Red-Bull als goede chasis bouwers. Wat ga je dan doen?
Stel dat renault & honda allebei op t niveau zitten van tenminste ferrari volgend jaar?
Als ik max zou zijn zou ik echt naar de lange termijn kijken en dan misschien wel tot 2021 blijven bij red-bull om niet naar bijv mercedes te gaan, terwijl net Red-Bull-(porsche,honda,renault) dominant gaat worden.
Kortom doe geen Alonso'tje!!!

heel benieuwd naar 2022, duurt nog ff haha
Re: Sainz naar Renault. [bericht #7088 is een antwoord op bericht #7086] za, 09 september 2017 20:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 542
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Schummie01 schreef op ma, 04 september 2017 13:18

@Wouter,
Dan nog even mijn "kogel door de kerk" verhaal. Dat klopt nog steeds. Wat we nu zien is de "rook". De beslissing is al genomen, in elk geval van RBR zijde. Daarbij wil Renault graag Sainz in de deal betrekken. Daarom zie je ze ook wat afstand nemen van Kubica.
Ik roep hierbij in herinnering hetgeen ik op het oude forum al eens deelde. Renault heeft een soort optie op Sainz met RBR. Als ie weg mag, krijgt eerst Renault de mogelijkheid. Anders gezegd. Sainz krijgt de mogelijkheid om onder z'n RBR contract uit te komen, als ie naar Renault gaat.
Kortom als het in het voordeel van RBR is, dan is er van alles mogelijk met die contracten. Wederzijds voordeel, met instemming van beide contractpartijen. Ja. ja.
Schummie01 schreef op za, 09 september 2017 18:38

Sainz naar Renault.
Zoals verwacht. Renault de eerste optie op Sainz. Weer een puzzelstukje op de plaats. De rest van de puzzelstukjes zullen snel volgen.

Als ik jou was zou ik mijn informant heel erg koesteren. Bedankt voor zijn/haar informatie.

Hier nog een artikel er over.

http://www.motorsport-total.com/f1/news/2017/09/exklusiv-sai nz-renault-wechsel-sorgt-fuer-formel-1-erdbeben-17090906.htm l

[Bijgewerkt op: za, 09 september 2017 20:19]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: Sainz naar Renault. [bericht #7091 is een antwoord op bericht #7088] za, 09 september 2017 20:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
lock2nl is op dit moment afwezig  lock2nl
Berichten: 381
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Hèhè. Marko is gewoon blij dat hij van deze lastpak af is. En hij/RBR wordt er nog beter van ook.
Re: Sainz naar Renault. [bericht #7093 is een antwoord op bericht #7086] za, 09 september 2017 21:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
riesje is op dit moment afwezig  riesje
Berichten: 145
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

vreemd dat bottas nog niet heeft getekend zou in Monza gebeuren toch?
Re: Sainz naar Renault. [bericht #7094 is een antwoord op bericht #7093] za, 09 september 2017 21:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
lock2nl is op dit moment afwezig  lock2nl
Berichten: 381
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Bottas ? Die wil meer geld voor dat ene jaar. En Mercedes speelt met Wehrlein. Maar Wehrlein heeft geen kans.En dat weet Bottas. Dus het is gewoon een kwestie van rustig afwachten.
Wat is the big picture? [bericht #7097 is een antwoord op bericht #296] zo, 10 september 2017 11:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 183
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Arnhem
Formula 3

Voorgesteld: er is nog niets officieel bevestigd. Maar alles duidt er op dat STR naar Honda motoren overstapt, dat Mclaren naar renaultmotoren overstapt en dat Sainz naar renault gaat. Wat is the big picture van deze wisselingen voor red bull?

A) red bull is bezig met een terugtrekkende beweging en zet STR in de verkoop; trekt zich na 2020 terug uit f1
B) red bull is bezig met een machtsgreep in de f1 en zet in op twee fronten; overweegt in 2019 de overstap naar honda en zet in op ilmor ondersteuning en gebruik van eigen technische faciliteiten om hona naar hoger plan te tillen;
C) red bull is bezig met enkele overgangsjaren en maakt ruimte voor entree van audi of porsche in f1

Kortom wat is the big picture....?
Re: Wat is the big picture? [bericht #7099 is een antwoord op bericht #7097] zo, 10 september 2017 11:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte is op dit moment afwezig  Zerobyte
Berichten: 103
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Limburg
Formula 3

Nou dan ga ik voor optie B , maar ik hoop ook dat Red Bull ook na 2020/21 nog meedoet.
Ilmor voor de kennis aan Honda koppelen (mocht dat nog niet gebeurt zijn)samen met de test bank van Red Bull zou toch een win win moeten kunnen opleveren ze hebben nu beiden ongeveer 18 maanden de tijd .
Re: Wat is the big picture? [bericht #7100 is een antwoord op bericht #7097] zo, 10 september 2017 11:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
lock2nl is op dit moment afwezig  lock2nl
Berichten: 381
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

A is niet direct aan de orde.
Het lijkt meer een combi van B en C, met als escape goat A.
Als Honda niet kan laten zien dat ze een goede motor kunnen bouwen, dan prepareren ze een nieuwe leverancier voor de periode vanaf 2021 en blijven ze zo lang mogelijk bij Renault met het hoofdteam.
Daarin neemt RBR grote risicos. Ze hebben vanaf 2019 slechts kans op een klantenmotor van Renault, met dien verstande dat de fabrikant geen afwijkende motoren mag leveren aan de klant...
Dus die Honda motor moet goed worden. Lukt dat niet dan zijn afhankelijk van hun 'tovenaar' achter de tekentafel. Dat is op zichzelf ook een risico want de andere teams hebben inmiddels veel geleerd.
Lukt het niet een winnende combi neer te zetten dan zijn ze Max na 2019 echt kwijt. Als de vooruitzichten qua motor dan ook nog steeds slecht zijn dan zie ik optie A nog een kans maken. Honda neemt beide teams over, staff blijft en RB sponsort Honda voor een jaar of twee.

[Bijgewerkt op: zo, 10 september 2017 11:40]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: Wat is the big picture? [bericht #7103 is een antwoord op bericht #7097] zo, 10 september 2017 16:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roundup is op dit moment afwezig  Roundup
Berichten: 81
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: nederland
Karting

Dejavu01 schreef op zo, 10 september 2017 11:12
Voorgesteld: er is nog niets officieel bevestigd. Maar alles duidt er op dat STR naar Honda motoren overstapt, dat Mclaren naar renaultmotoren overstapt en dat Sainz naar renault gaat. Wat is the big picture van deze wisselingen voor red bull?

A) red bull is bezig met een terugtrekkende beweging en zet STR in de verkoop; trekt zich na 2020 terug uit f1
B) red bull is bezig met een machtsgreep in de f1 en zet in op twee fronten; overweegt in 2019 de overstap naar honda en zet in op ilmor ondersteuning en gebruik van eigen technische faciliteiten om hona naar hoger plan te tillen;
C) red bull is bezig met enkele overgangsjaren en maakt ruimte voor entree van audi of porsche in f1

Kortom wat is the big picture....?
Dat RB al langer van Torro Rosso af wil en Honda in de toekomst een eigen team krijgt op deze manier Coffee
Re: Wat is the big picture? [bericht #7113 is een antwoord op bericht #7100] ma, 11 september 2017 10:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mbuna is op dit moment afwezig  mbuna
Berichten: 24
Geregistreerd: juli 2017
Locatie: Delfgauw, Nederland
Karting

Als RB écht als klantenteam behandeld gaat worden door Renault dan gaan er andere zaken meespelen. Mercedes wordt ervan verdacht om de motoren in de Force-India's en Williams in Monza verder 'open te draaien' dan normaal:
"These hybrid F1 engines have various modes in which they can be run and it relates to the 'damage' that the supplier will allow the drivers to do to the engine by running at the maximum regime. You normally run the maximum for the start of the race and after a Safety Car but apart from that you turn it down to try to minimise the damage and hence increase the reliability and longevity of the engines. Force India and Williams are usually strong cars in straight line speed anyway, it's a speciality. However close analysis of the data on end of the straight speeds at Monza on Sunday indicates that Mercedes allowed Hamilton and Bottas as well as their two customers Ocon and Stroll, to have more damage on the engine for longer in this race than normal."


https://www.jamesallenonf1.com/2017/09/analysis-when-f1-stra tegy-turns-into-gamesmanship-mercedes-vs-ferrari-needle-in-i talian-grand-prix/

Dan maar beter met betrouwbaardere Honda's...
Achtergronden en uitspraken bij de motoren ruil. [bericht #7114 is een antwoord op bericht #296] ma, 11 september 2017 11:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 542
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1


AMuS komt vanmorgen met een artikel over het hoe en wat mbt de op handen zijnde wisselingen qua Honda en Renault motoren en coureurs.

http://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/motor-2018-mclar en-renault-toro-rosso-honda-12552412.html

Sainz houdt zijn mond dicht. "Ik zeg dus liever niks. Het enige dat ik weet is dat er bij Toro Rosso
veel mensen zijn die ik wil bedanken voor mijn vorming als coureur."

Klinkt als een afscheid van het team.

Ook Gasley is gevraagd naar de geruchten. Hij zegt iets meer.

http://www.gptoday.com/full_story/view/616248/Gasly_confirms _Malaysia_race_opportunity_with_Toro_Rosso/

Wordt vervolgd.
Re: Achtergronden en uitspraken bij de motoren ruil. [bericht #7116 is een antwoord op bericht #7114] ma, 11 september 2017 11:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 111
Geregistreerd: juli 2017
Formula 3

Is dit nu dan ook toch ineens einde cariere Palmer? Kijk hij had weer een slechte eerste seizoenshelft maar krabbelde toch wat op, gek dat de McLaren motoren dan "the nail in the coffin" ineens blijken te zijn.
Re: Achtergronden en uitspraken bij de motoren ruil. [bericht #7120 is een antwoord op bericht #7114] ma, 11 september 2017 13:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Fritsie is op dit moment afwezig  Fritsie
Berichten: 47
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Praat Gasley weer voor zijn beurt?
Re: Wat is the big picture? [bericht #7122 is een antwoord op bericht #7113] ma, 11 september 2017 14:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Berichten: 144
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

mbuna schreef op ma, 11 september 2017 10:43
Als RB écht als klantenteam behandeld gaat worden door Renault dan gaan er andere zaken meespelen. Mercedes wordt ervan verdacht om de motoren in de Force-India's en Williams in Monza verder 'open te draaien' dan normaal:
"These hybrid F1 engines have various modes in which they can be run and it relates to the 'damage' that the supplier will allow the drivers to do to the engine by running at the maximum regime. You normally run the maximum for the start of the race and after a Safety Car but apart from that you turn it down to try to minimise the damage and hence increase the reliability and longevity of the engines. Force India and Williams are usually strong cars in straight line speed anyway, it's a speciality. However close analysis of the data on end of the straight speeds at Monza on Sunday indicates that Mercedes allowed Hamilton and Bottas as well as their two customers Ocon and Stroll, to have more damage on the engine for longer in this race than normal."


https://www.jamesallenonf1.com/2017/09/analysis-when-f1-stra tegy-turns-into-gamesmanship-mercedes-vs-ferrari-needle-in-i talian-grand-prix/

Dan maar beter met betrouwbaardere Honda's...
Droevig hoe Mercedes dan het veld kan manipuleren, als het waar is.




Re: Wat is the big picture? [bericht #7127 is een antwoord op bericht #7122] ma, 11 september 2017 16:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 111
Geregistreerd: juli 2017
Formula 3

Dat geloof ik meteen. Waarom niet je concurrent RBR proberen verder af te laten zakken door je klantenteams hun kansen te vergroten, zeker op zo'n power circuit. Alle Mercedes teams stonden (ook zonder de gridstraffen) verder naar voren dan op andere circuits.
Re: Wat is the big picture? [bericht #7128 is een antwoord op bericht #7127] ma, 11 september 2017 16:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 111
Geregistreerd: juli 2017
Formula 3

Maar is "een winnende auto" een auto waarmee je een race hebt gewonnen of een auto waarme je daadwerkelijk races kunt winnen. Nogal een groot verschil.
Sainz wordt uitgeleend [bericht #7142 is een antwoord op bericht #7114] di, 12 september 2017 11:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 183
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Arnhem
Formula 3

Volgens een bericht op autosport wordt Sainz uitgeleend aan renault tot en met 2018 met een optie voor 2019 voor red bull. Dit met het oog op mogelijke switch van Ricciardo en Max in 2019.
Mclaren en Honda voorbij [bericht #7149 is een antwoord op bericht #296] di, 12 september 2017 18:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 519
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Het is gebeurd. Mclaren en Honda hebben de samenwerking opgezegd en Mclaren gaat rijden met Renault motors. Het zou gaan om een drie jarige deal!
https://nl.motorsport.com/f1/news/mclaren-honda-zeggen-samen werking-op-952195/
Re: Mclaren en Honda voorbij [bericht #7150 is een antwoord op bericht #7149] di, 12 september 2017 19:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 183
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Arnhem
Formula 3

Exact zelfde bericht (maar dan in het Engels) op autosport.com. Nou de teams, honda en renault nog.
Re: Mclaren en Honda voorbij [bericht #7151 is een antwoord op bericht #7150] di, 12 september 2017 19:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Berichten: 110
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Almelo
Formula 3

Inderdaad. Die volgende puzzelstukjes volgen snel. Na de kogel door de kerk, nu ruim 2 weken geleden, kostte het even tijd al die met elkaar verbonden deals in contracten om te zetten. Ik denk wel dat met name McLaren een kapitale fout maakt. De toekomst zal dat uitwijzen. Kan al bijna niet wachten op de biografieën van de betrokken hoofdrolspelers over een aantal jaren. Mooi silly season dit jaar toch?
Nu eerst op naar Singapore. Nog 3 nachtjes slapen voor de eerste indicaties. Eens kijken of we dat humeur van Max wat op kunnen peppen. Met een champagnedouche bijvoorbeeld.
Re: Mclaren en Honda voorbij [bericht #7152 is een antwoord op bericht #7151] di, 12 september 2017 20:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 183
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Arnhem
Formula 3

Daarover (over de move van mclaren) wordt door Marc Priestly ook flink getwijfeld (bron: sky f1)
Re: Mclaren en Honda voorbij [bericht #7153 is een antwoord op bericht #7152] di, 12 september 2017 20:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte is op dit moment afwezig  Zerobyte
Berichten: 103
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Limburg
Formula 3

Ik hoop zo dat Honda in samenwerking met Red Bull het lek boven haalt en die motor in de Red Bull geschroefd kan worden in 2019.
Re: Mclaren en Honda voorbij [bericht #7154 is een antwoord op bericht #7152] di, 12 september 2017 23:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
lock2nl is op dit moment afwezig  lock2nl
Berichten: 381
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Het heeft niks met een keuze te maken. De geldschieters hebben prestaties geëist en het risico dat die niet komen in 2018 is te groot. Hiervoor hebben ze extra budget vrijgemaakt, maar dat gaat op aan het ontbreken van de bijdrage van Honda, het moeten betalen van het salaris van Alonso (die zou aangeboden hebben voor 'null' te gaan rijden), en de kosten voor de Renault motor....
Het is 2 voor 12 voor McLaren. Ik zie het al gebeuren. Resultaten komen opnieuw niet en de arabieren trekken hun geld eruit. Dan komt Ron Dennis met poen van Bernie en hoppa, alles is weer bij het oude.
Re: Mclaren en Honda voorbij [bericht #7157 is een antwoord op bericht #7154] wo, 13 september 2017 09:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
lock2nl is op dit moment afwezig  lock2nl
Berichten: 381
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Wat in MK toch ook de talk of the day zou moeten zijn is de motor vanaf seizoen 2021. Het voorstel van de vereenvoudigde biturbo met mgu-k valt niet goed bij Mercedes en Renault.... Dat kwam van de zomer al naar voren tijdens het zoek aab Frankrijk maar nu roert Mercedes zich ook. Ze willen géén standaardisatie en ook de mgu-k behouden.
Dat laatste zal de fan van het gillende f1-geluid natuurlijk niet als muziek in de oren klinken want dit ding verstomd elk geluid dat in de exhaust kan worden gegenereerd. Maar een nog grotere zorg is de wens niet op dit soort onderdelen te willen standardiseren.
Waarom trekken de twee hun keutel in? De regel van direct return of investment. De fabrikant wil geen nieuw budget vrijmaken voor een motor die qua innovatie niets oplevert. En de teams vertrouwen op de huidige motor ter behoud van huidig en toekomstig succes.
Met name het behoud van de mgu-h ligt niet in de lijn van de fabrikanten. Want de toekomst van de klassieke verbrandingsmotor is 0. Hier staan teams en fabrikanten dus feitelijk tegenover elkaar. Maar het is kennelijk een compromis om te voorkomen dat Mercedes a.g. en Renault France opnieuw de knip moeten trekken voor weer een nieuwe motor.

Wat nu? Zoals vroeger meerdere motorenconcepten toelaten met wat meer ruimte voor het vereenvoudigde concept? Zou kunnen maar dan vrees ik voor de inbreng van de grote motorenleveranciers. Want qua technologische ontwikkeling wordt het dan steeds minder interessant voor hen. Straks worden de Mercedes aangedreven motoren eruit gereden door een 'ouderwetse benzineslurper' !
En dat past wel bij mijn voorspelling voor de middellange termijn: FE en F1 gaan op éen of andere manier uiteindelijk in elkaar op.
Re: Mclaren en Honda voorbij [bericht #7158 is een antwoord op bericht #7157] wo, 13 september 2017 11:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Berichten: 110
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Almelo
Formula 3

In MK willen ze gewoon zo veel, en zo lang mogelijk opties. De huidige Honda deal met STR maakt het mogelijk in de loop van 2018 te kijken of een overstap in 2019 naar Honda met RBR een mogelijkheid is. Gaat Renault pieken, dan blijven ze gewoon daar.
Zowel Renault, als ook Mercedes en Ferrari willen de MGU-H toch houden. Wel is bespreekbaar om daar een standaard onderdeel van te maken.
Ook dan is het mogelijk voor nieuwe motorleveranciers in te stappen. Maar er blijft een achterstand t.o.v. de basis ICE, de 6 cilinder, 1600 CC ten opzichte van de vier fabrikanten die straks bij aanvang 2021 8 jaar ervaring hebben met die configuratie. Dus allemaal mooi, die interesse van Audi, Porsche, Cosworth, Aston Martin e.d., maar ook voor RBR hooguit als optie. Zoals ik al geschreven had, krijgt Honda een eerste optie om STR over te nemen als RB die stal zou willen afstoten.
We hebben nu al een interessant seizoen, maar 2018 wordt nog veel interessanter, met weer een bijzonder silly season rond de zomer van dat jaar.
Re: Mclaren en Honda voorbij [bericht #7161 is een antwoord op bericht #7157] wo, 13 september 2017 16:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Berichten: 181
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Brunssum
Formula 3

Dit voelde ik al aankomen. Heb volgens mij al eens eerder geschreven dat Renault zich ook nog wel ging verzetten tegen de nieuwe PU formule voor 2021. Dat MB zo weinig mogelijk wilde veranderen aan de nodige formule was wel al duidelijk. Persoonlijk zie ik de toekomst niet zo rooskleurig..........de fabriekanten hebben zoveel geld geïnvesteerd in deze formule dat ze kosten wat kost zo weinig mogelijk verandering willen zien in de huidige PU formule, wat de fans willen is totaal onbelangrijk voor deze partijen, daarvoor zitten ze niet in de formule 1. De vraag is straks niet meer of de f1 echt naar de klote gaat maar eerder wanneer....
Re: Mclaren en Honda voorbij [bericht #7162 is een antwoord op bericht #7161] wo, 13 september 2017 16:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 111
Geregistreerd: juli 2017
Formula 3

totdat Max zijn motor de sterkste & betrouwbaarste is en dan willen we ineens ook geen verandering meer.
Re: Mclaren en Honda voorbij [bericht #7164 is een antwoord op bericht #7162] wo, 13 september 2017 16:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Berichten: 148
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Amsterdam
Formula 3

Opvallend dat Ric zihzelf zo gaat etaleren "wil net als Rossi met de jonkies vechten" en zijn nest begint te vervuilen "RB moet een winnende auto hebben als ze mij voor 2018 willen houden" .. Volgens mij ziet Ric de bui hangen en begint op zoek te gaan naar een team waar hij nog wel nummer 1 kan zijn ?
Re: Mclaren en Honda voorbij [bericht #7166 is een antwoord op bericht #7164] wo, 13 september 2017 21:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Matazurka is op dit moment afwezig  Matazurka
Berichten: 54
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Mijn voorspelling:

In 2018 komen McLaren-Renault, Toro Rosso-Honda en Red Bull Renault nog steeds vermogen tekort en zal de betrouwbaarheid een bron van ergernis blijven.

Gevolg: Coureurs die weg willen (Max, Ricciardo, Alonso), eigenaren die ontevreden zijn en hun toko te koop zetten.
Re: Mclaren en Honda voorbij [bericht #7167 is een antwoord op bericht #7158] wo, 13 september 2017 21:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
lock2nl is op dit moment afwezig  lock2nl
Berichten: 381
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Schummie01 schreef op wo, 13 september 2017 11:44

Zowel Renault, als ook Mercedes en Ferrari willen de MGU-H toch houden. Wel is bespreekbaar om daar een standaard onderdeel van te maken.
Ferrari heeft niet gezegd dat ze de mgu-h willen behouden. Wel is inmiddels door andere bron bevestigd dat merc en renault dat wel willen, èn juist geen standaardisatie.
De PK's van Renault. [bericht #7168 is een antwoord op bericht #7167] wo, 13 september 2017 22:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Berichten: 110
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Almelo
Formula 3

Voor wie er toegang tot heeft. Autosport heeft een uitgebreid artikel over het hoe en waarom van McLaren naar Renault. Ik zal wel weer verdacht worden van banden met Renault, maar ook McLaren denkt dat Renault behoorlijk dicht bij Mercedes (works) zit, en zelfs voor de Mercedes klantenteams. Het verschil is dan het beroemde/beruchte kwalificatieknopje.

Een klein stukje citeer ik hieronder.

.....McLaren believes Renault's new 2017 engine concept is capable of producing 570kW (764bhp) of power, but current reliability concerns make 20bhp of that potential inaccessible. Work is ongoing at Viry to correct this for 2018.

McLaren estimates that a fully operational Renault engine, with BP fuel and works mapping, would produce 5bhp more than a current customer Mercedes engine, which it reckons is 15kw (20bhp) down on the works engines owing to software mapping it believes Mercedes only makes available for Hamilton and team-mate Valtteri Bottas in qualifying....

Ook het feit dat RBR bij monde van Ricciardo en nu ook nog eens door Max zeer optimistisch zijn over hun kansen in Singapore met de nieuwe updates en aangepaste brandstof stemt tot optimisme. Ze zijn dus heel zeker van hun zaak. Te laat om nog kampioen te worden, maar wellicht nog goed genoeg om meer punten te halen dan Ferrari zoals Horner eerder al verklaarde.
De cijfers uit de windtunnel en de simulator geven voeding aan dit optimisme, evenals het feit dat alles wat daar blijkt te werken in de praktijk ook blijkt te werken.
Ik zou zeggen dat mijn glas inmiddels voor drie kwart vol zit.
Re: De PK's van Renault. [bericht #7169 is een antwoord op bericht #7168] do, 14 september 2017 02:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Griffel is op dit moment afwezig  Griffel
Berichten: 5
Geregistreerd: juli 2017
Locatie: London
Karting

'De cijfers uit de windtunnel en de simulator geven voeding aan dit optimisme, evenals het feit dat alles wat daar blijkt te werken in de praktijk ook blijkt te werken.
Ik zou zeggen dat mijn glas inmiddels voor drie kwart vol zit.'

Is het bij jouw bekend hoeveel sneller het aankomende paket is?
Ik heb gelezen dat de brandstof alleen 0.100 tot 0.200 per ronde op zou moeten leveren.

Vergeet niet dat ook mercedes en ferrari met updates komen, nu de races buiten EU eraan komen.
Dus misschien is de winst netto gezien nihil.
Ik heb wat meer moeite om dit seizoen positief te blijven...


Re: De PK's van Renault. [bericht #7170 is een antwoord op bericht #7169] do, 14 september 2017 07:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Berichten: 110
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Almelo
Formula 3

Naast de aero updates heeft RBR ook wat ontwikkeld aan de ophanging. Dat is waar ze refereren aan "mechanical updates". Je hoort Max daar ook over. Dat zorgt ervoor dat het lele chassis concept nu werkt zoals het ontworpen is. Men ziet daar voor F1 begrippen enorme resultaten van in de windstunnel en simulator. Ricciardo liet zich na zijn simulator test ontvallen dat in Singapore het hele veld op een ronde gereden gaat worden.
Hij heeft dat later niet meer herhaald, maar het is veelzeggend dat optimisme, wat je ook van Max hoort. Max die altijd terughoudend is. Zelfs toen wij nog dachten dat de RBR 13 een wereldkampioens capabele wagen zou worden.
Beide coureurs weten dus ook van de grote sprong voorwaarts.
Die nieuwe mechanical updates zijn voor het eerst ingezet in Monza, met verbluffend resultaat. Dit is verder uitgewerkt voor Singapore, met nogmaals opzienbarende resultaten in MK.
Om een indicatie te geven. Inclusief de geprognotiseerde verbetering door de brandstof bijna een seconde winst. Dat zijn lichtjaren in de F1. Ja, Ferrarii en Mercedes ontwikkelen ook door. Maar niet die seconde van RBR. De preciese details van die mechanical updates rondom de ophanging ken ik ook niet.
Nog een detail voor 2018. Door deze updates, en het feit dat de afwijkende ontwerpfolosofie van de RBR toch is gaan werken, is men er ook van overtuigd dat het afschaffen van de kleerhangers en de haaienvin voordelig uitpakt voor RBR in 2018. Ook dat blijkt inmiddels uit de simulaties.
Ik zit morgen bij de FP's in elk geval op het puntje van mijn stoel, met alle tijden bij de hand. En ik hoop vurig dat Max zondag uit de problemen kan blijven, de rust kan bewaren en zo naar een heel mooi resultaat rijdt.
Zullen we zeggen een verbijsterende 1-2 voor RBR? Of stroomt mijn glas nu over. Het mooie is, dat we vanaf morgen al kunnen zien wat de informatie die ik heb van......indicatief is voor wat we met name zaterdag en zondag gaan zien. Of het een beetje of een beetje veel klopt allemaal.
Veel plezier allemaal.
Klinkt goed allemaal [bericht #7171 is een antwoord op bericht #7170] do, 14 september 2017 09:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 183
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Arnhem
Formula 3

Maar ik wil dit ook graag terugzien op de baan in Singapore. Duimen maar.
Re: Klinkt goed allemaal [bericht #7172 is een antwoord op bericht #7171] do, 14 september 2017 10:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 542
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1


Dejavu01 schreef op do, 14 september 2017 09:50
Klinkt goed allemaal. Maar ik wil dit ook graag terugzien op de baan in Singapore. Duimen maar.
Klinkt zeker goed. Als Max goed kwalificeert en zijn hoofd er bij houdt bij het inhalen,
moet een podium mogelijk zijn. Daar is hij wel een keer aan toe.
Re: Klinkt goed allemaal [bericht #7173 is een antwoord op bericht #7172] do, 14 september 2017 10:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 111
Geregistreerd: juli 2017
Formula 3

Schummie, zelfs als het al een pijpdroom (pipedream) zou blijken te zijn geniet ik erg van jouw stukjes hier, leuk geschreven, veel info en je positiviteit is ook zeer verfrissend. Ik ben iemand die snel met hoop vervult raakt maar ook aan de strenge kant qua beoordelen prestaties/negatief soms. Jouw stukjes bieden altijd weer een perspectief. Ik zit morgen ook klaar. Zondag moet ik ggrrrvrrdrrr comp. tennissen. Spanje ben ik destijds (met nog 30 minuten te gaan) toch maar gaan (race)fietsen (vriend bleef maar pushen) en ik dacht dat Max nog zou moeten pitten en Kimi nooit achter zich zou kunnen houden (dus 4e). Dat was de laatste wedstrijd die ik gemist heb. Dus ook dit voorteken staat op groen. Ook met je eens dat ik hoop dat Max geduldig durft te zijn.
Het zal nu echt moeten gebeuren tm 2019 [bericht #7174 is een antwoord op bericht #7168] do, 14 september 2017 11:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 183
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Arnhem
Formula 3

Gerucht gaat namelijk dat renault per 2020 geen motoren meer levert aan red bull. Contract zou zijn opgezegd. Wat is daar waar van?
Re: Het zal nu echt moeten gebeuren tm 2019 [bericht #7175 is een antwoord op bericht #7174] do, 14 september 2017 11:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Berichten: 21
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Renault wil na 2018 een punt achter de samenwerking met Red Bull zetten
Bron: https://www.formule1.nl/nieuws/renault-wil-na-2018-niet-verd er-met-red-bull/
Re: Het zal nu echt moeten gebeuren tm 2019 [bericht #7178 is een antwoord op bericht #7175] do, 14 september 2017 13:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Emilio is op dit moment afwezig  Emilio
Berichten: 27
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Duckstad
Karting

AMuS meld het ook.

http://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/renault-kuendigt -motoren-vertrag-fuer-red-bull-12597651.html
RB en de Renault motoren. [bericht #7179 is een antwoord op bericht #7178] do, 14 september 2017 13:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 542
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Emilio schreef op do, 14 september 2017 13:10
AMuS meld het ook.

http://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/renault-kuendigt -motoren-vertrag-fuer-red-bull-12597651.html

Tja, RB dacht slim te zijn en op twee paarden te kunnen wedden. Als dit klopt steekt Renault daar dus een stokje voor.

Bij AMuS staat het volgende:
Citaat:
Red Bull muss beten, dass Honda in der nächsten Saison den Anschluss findet. Deshalb wird der Rennstall aus Milton Keynes auch eigene Expertise im Bereich des Elektroantriebs einfließen lassen.
Betekent dit dat RB hulp voor Honda in wil schakelen? Zo ja, wil/accepteert Honda dat wel?
Re: RB en de Renault motoren. [bericht #7180 is een antwoord op bericht #7179] do, 14 september 2017 14:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
DeNak
Berichten: 42
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Ik ga er vanuit dat Red Bull dit allang heeft zien aankomen. Een driejarige deal van Honda met Toro Rosso geeft al aan dat een uitwijkmogelijkheid aanwezig is. Daarnaast heeft Porsche niet ontkend muziek te zien in het leveren van motoren aan F1-team zodra het nieuwe reglement van kracht wordt. Voor die tijd krijgt Toro Rosso gratis motoren, kan Red Bull zien of ze competatief zijn en vervolgens die motoren van 2 jaar achter in het hok te gooien terwijl Honda Toro Rosso koopt.

Groet,
DeNak
Re: Klinkt goed allemaal [bericht #7183 is een antwoord op bericht #7173] do, 14 september 2017 15:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Griffel is op dit moment afwezig  Griffel
Berichten: 5
Geregistreerd: juli 2017
Locatie: London
Karting

Hier sluit ik mij helemaal bij aan.
Koester je bron in MK Schummi!

Op naar Singapore.
Re: RB en de Renault motoren. [bericht #7184 is een antwoord op bericht #7180] do, 14 september 2017 15:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
lock2nl is op dit moment afwezig  lock2nl
Berichten: 381
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Porsche ziet alleen iets in f1motoren onder de voorwaarde dat het concept wordt vereenvoudigd. En dat is nu juist niet de kant waarop het nu gaat. Renault en Mercedes willen alles bij het oude houden. En niet standaardiseren/kosten besparen. Ik geef je op een briefje: RBR staat in principe te koop. Ome Dieter kan heel slecht tegen verliezen.
Re: RB en de Renault motoren. [bericht #7185 is een antwoord op bericht #7184] do, 14 september 2017 15:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Just-in is op dit moment afwezig  Just-in
Berichten: 47
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Volgens mij loopt het contract tussen Red Bull en Renault sowieso aan het eind van 2018 af.
Dus er hoeft dan helemaal niets opgezegd te worden.


"I don't believe in an eye for an eye, I believe in two eyes for an eye"
Re: RB en de Renault motoren. [bericht #7187 is een antwoord op bericht #7184] do, 14 september 2017 16:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Berichten: 181
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Brunssum
Formula 3

Voor mensen die fan zijn van het RB team breken spannende tijden aan alles rust nu op de schouders van Honda........zelfs het overleven van de formule 1 hangt in mijn ogen aan een zijden draadje. Hoeveel veranderd er aan de pu formule in 2021, mag ik gokken ik zeg weinig. Hoeveel nieuwe motoren bouwers komen erbij in 2021......misschien wel geen een!!
Presteert Honda in 2018 nog steeds ver onder de maat?? Denk niet dat Ricciardo of Max zin in seizoen 2019 hebben bij RB!!
Accepteert RB nog een ramp-seizoen na de afgelopen jaren en dat met weinig goede voorruitzichten voor de toekomst? nooit!
MB en de andere fabrikanten hebben nog steeds te veel macht en gebruiken die macht nog steeds alleen voor eigen belang.
Liberty Media zal nu eens harder en sneller moeten gaan ingrijpen lijkt mij, langzaam brokkelen de mooie plannen en veranderingen voor 2021 verder af. Wanneer gaat RB weer dreigen met het verlaten van de formule 1? of zijn ze daar al over uit en is het besluit al genomen?......
Of moeten we eerst wachten tot dit weekend en slaat de stemming totaal om als blijkt dat RB eindelijk op eigen kracht een overwinning kan binnen halen zelfs met minder pk's.......laat het weekend maar beginnen!!!

Re: Klinkt goed allemaal [bericht #7188 is een antwoord op bericht #7183] do, 14 september 2017 16:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment afwezig  Neo33
Berichten: 71
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Ik denk juist dat het zeer onwaarschijnlijk is dat er nieuwe motor leveranciers gaan instappen. Renault/Mercedes/Ferrari liggen nu al weer dwars en willen eigenlijk zo min mogelijk veranderingen doorvoeren in de nieuwe motor regelementen voor na 2020/21. Vakkundig wordt het gestandaardiseerde KERS systeem al tegen gehouden. Die nieuwe motoren worden gewoon slappe aftreksels van de huidige motoren waarin er zo veel mogelijk variabelen aanwezig blijven om het verschil te kunnen maken. Waarom denk je anders dat die teams tegen een gestandaardiseerd KERS systeem zijn, met de huidige Hybride techniek kunnen de fabrieksteams juist op dat vlak het verschil maken. Net even dat extra power mapje wat een klanten team niet ter beschikking krijgt, net dat beetje extra wat het verschil maakt.

Bedenk jezelf maar eens waarom Mercedes slim is en met het 1,2L olietankje blijft rijden terwijl de klantenteams het inmiddels met minder moeten doen. En dan zijn er mensen nog zo naïef om te denken dat alle motoren gelijkwaardig zijn, en dat fabriek' s teams hetzelfde materiaal beschikbaar moeten stellen. In principe moeten ze dat doen ja, maar iedereen weet dat dat vaak niet gebeurd.

Ik verwacht dat er helemaal niet veel ingrijpende veranderingen worden doorgevoerd voor de nieuwe motor regelementen. Potentieel nieuwe motor fabrikanten zullen zich 2x achter de oren krabben voordat ze instappen. En als ze toch willen instappen dan zou ik zeker niet wachten tot 2021, maar nu al beginnen met de ontwikkeling en veel eerder instappen. Anders krijg je gewoon een Renault/Honda situatie waarbij je achter de feiten aan blijft lopen terwijl je tegenstanders al jaren aan ontwikkeling erop hebben zitten.

Renault heeft het nu redelijk op de rit, maar vergeet niet dat ze in 2015 ook zwaar om de oren werden gereden op de rechte stukken. Nu kunnen ze in ieder geval in de Red Bull aardig meekomen. Honda zit nu op het punt waar Renault 2 jaar geleden zat, precies hetzelfde verhaal.... 20 tot 30km/h te kort op de rechte stukken. Honda loopt gewoon 2 jaar in ontwikkeling achter op Renault en dan heb ik het nog niet eens richting Ferrari of Mercedes.

Maar goed, zeg nooit nooit!, Ferrari heeft uiteindelijk ook die stap kunnen maken. De vraag is of Honda en Renault datzelfde kunnen. 1 Ding is wel zeker, 2018/19 gaan een paar interessante jaren worden waarin we nog veel veranderingen en verschuivingen gaan zien. Maar nog belangrijker waarin hopelijk duidelijk zal worden hoe de toekomst er voor Max zal uit zien en of deze blauw/rood of zilver gekleurd zal zijn.

Mijn voorspelling: Renault gaat niet in op verlenging van het contract met Red Bull voor na 2018 (makkelijkste manier om Red Bull buitenspel te zetten), waarbij Red Bull gedoemd is tot de Honda motoren waarbij de kans zeer groot is dat die het niet op de rit gaan krijgen. Max kijkt Marko lief aan en mag weg voor 2019 waarbij we de komende jaren mogen gaan genieten van het gevecht tussen het Mercedes met Hamilton en Max vs Ferrari met Vettel en Ricciardo. Wat er met Honda/Red Bull gebeurd dat zal voor ons niet veel uit maken.

Enigste waar ik niet op hoop is dat Red Bull ook daadwerkelijk met Honda verder moet en Max in 2019 het met een brakke Honda motor moet doen voor de kruimels. Dat zal hem geen goed doen denk ik. Maar goed het kan nog alle kant op, misschien dat ze zelfs bij Renault wel over hun hart strijken en ze niet moeilijk zullen doen over het leveren van motoren na 2018. Echter de vooruitzichten voor Red Bull zijn alles behalve positief te noemen.

Hopelijk dat RBR dit jaar nog wat moois kan laten zien.








[Bijgewerkt op: do, 14 september 2017 16:38]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: RB en de Renault motoren. [bericht #7189 is een antwoord op bericht #7185] do, 14 september 2017 16:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 542
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1


Hier een artikel in Speedweek.

http://www.speedweek.com/formel1/news/115883/Red-Bull-Racing -und-Renault-So-geht-es-weiter.html
button_forum4.gif  Re: RB en de Renault motoren. [bericht #7190 is een antwoord op bericht #7185] do, 14 september 2017 17:24 Naar vorige berichtNaar vorige bericht
Espresso
Berichten: 86
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Just-in schreef op do, 14 september 2017 15:55
Volgens mij loopt het contract tussen Red Bull en Renault sowieso aan het eind van 2018 af.
Dus er hoeft dan helemaal niets opgezegd te worden.
RBR en Renault hadden al een overeenstemming voor het leveren van motoren t/m 2020. Renault heeft nu aangegeven daar geen zin meer in te hebben. De lepe Fransozen hebben even gewacht tot ze Sainz binnen gehengeld hadden en dan geven ze op deze manier nog een trap na.

Herinnerd me aan de Franse kwaliteit...Had ooit een Renault Megane cabrio met een niet te vinden rare rammel...na aangereden te zijn werd het achterscherm vervangen. Vonden ze in het achterscherm een lege fles wijn. Productdatum auto was 15 Juli.....

Het zij zo, persoonlijk denk ik dat dit voor RBR de juiste weg is. Hopelijk zet Honda nu de puntjes op de i en werken de 3 musketiers (Honda, RB, Ilmor) goed samen. Want dat vult elkaar prima aan.

Het commentaar van Autojoe bij auto-motor-und-sport verwoord het eigenlijk prima:
Citaat:
Om als Renault te doen alsof het leveren van motoren aan RB een hele grote gunst is geweest slaat de plank finaal mis.
RB heeft voor de motoren flink in de buidel moeten tasten en daarnaast heeft RB een substantiële bijdrage geleverd om de noodzakelijke technische ontwikkelingen te realiseren...
Ergens gaat bij Honda het knopje om en maken ze betrouwbare motoren...
..ik gun het RB dat ze met de motoren van Honda nogmaals doorstarten kunnen, het drankje daarvoor hebben ze al, Red Bull geeft vleugels
http://cdn3.volusion.com/hnhur.ztsoa/v/vspfiles/photos/FG-872-2.jpg
Bron:
http://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/renault-kuendigt -motoren-vertrag-fuer-red-bull-12597651.html
http://www.dailymail.co.uk/sport/formulaone/article-4883082/ Renault-terminate-contract-Red-Bull.html



[Bijgewerkt op: do, 14 september 2017 17:34]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Vorige onderwerp: Jos in Maleisie 2001 terugkijken? Stemmen!
Volgende onderwerp: 2017 FORMULA 1 PETRONAS MALAYSIA GRAND PRIX, 29-1 Sept & Octo
Naar forum gaan: