Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Formule 1 » Toro Rosso / Honda ontwikkelingen
Re: Evaluatie 2018 Honda motor. [bericht #20889 is een antwoord op bericht #20825] ma, 17 december 2018 11:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Berichten: 53
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Franz Tost, de teambaas van Toro Rosso, zegt dat de wisselende resultaten van zijn team niets te maken hebben gehad met de voortdurende motorwissels. Volgens hem is de SRT12 de boosdoener, maar daar wordt aangewerkt.

F1 liefhebber en fan van Max en jarenlang fan van Jos.

[Bijgewerkt op: ma, 17 december 2018 11:50]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: STR13 was het probleem, niet Honda. [bericht #20891 is een antwoord op bericht #20889] ma, 17 december 2018 14:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 1427
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

SpeeDirk schreef op ma, 17 december 2018 11:46
Franz Tost, de teambaas van Toro Rosso, zegt dat de wisselende resultaten van zijn team niets te maken hebben gehad met de voortdurende motorwissels.
Volgens hem is de SRT12 de boosdoener, maar daar wordt aangewerkt.

@SpeeDirk, bedankt voor plaatsen van het mooie Honda nieuws. Het is misschien handiger om wat F1Today schrijft eerst even in het originele artikel te checken.
Net zoals meerdere sites insinueren ze vaak zaken om reacties uit te lokken, zoals vandaag met hun titels boven de artikelen.
Ook is hun vertaling vanuit het Duits vaak verkeerd, soms echt bedroevend.
Wat je hierboven aanhaalt bevat twee fouten. De wagen heet niet SRT12, maar STR13!
Wisselende resultaten moet zijn tegenvallende resultaten. Dit is dus echt F1Today.

Citaat:
Toro Rosso team principal Franz Tost says poor results in the latter stages of the season were due to weaknesses with the car rather than Honda power unit performance.
Tost told RACER: "Of course it would never be easy because there's a lot of research and development to be done. But in the end, regarding Honda we achieved the goals. The problems we have currently, it's not on the power unit side, it's on the car side.

"We need to improve the performance of the car. We are not so happy with the aerodynamic side and we also have to do something on the mechanical side -- we know this and I hope that we will go in the right direction.

"We have to work on the aerodynamic side. We have to work on the car side, also the mechanical side, and get a better understanding of the tires, for the management of the tires. These will be the main topics for next season."

https://racer.com/2018/12/14/tost-says-honda-hit-targets-tor o-rosso-didnt/

[Bijgewerkt op: ma, 17 december 2018 14:25]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: STR13 was het probleem, niet Honda. [bericht #20892 is een antwoord op bericht #20891] ma, 17 december 2018 14:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Berichten: 53
Geregistreerd: maart 2017
Karting

@Wouter bedankt voor de juiste info, dan weten we dat ook weer van die slechte vertalingen Yay

F1 liefhebber en fan van Max en jarenlang fan van Jos.
Re: STR13 was het probleem, niet Honda. [bericht #20895 is een antwoord op bericht #20892] ma, 17 december 2018 15:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 1235
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Zo lang ze het nog geen SRV wagen 12 noemen ben ik allang tevree.
Re: STR13 was het probleem, niet Honda. [bericht #20896 is een antwoord op bericht #20895] ma, 17 december 2018 15:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Berichten: 53
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Hahaha Yay

F1 liefhebber en fan van Max en jarenlang fan van Jos.
Re: STR13 was het probleem, niet Honda. [bericht #20897 is een antwoord op bericht #20895] ma, 17 december 2018 19:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
wg
Berichten: 111
Geregistreerd: september 2018
Locatie: Maastricht, Nederland
Formula 3

Sieper schreef op ma, 17 december 2018 15:34
Zo lang ze het nog geen SRV wagen 12 noemen ben ik allang tevree.
Nee, da's formule E ;).

Mvg, Wim
"Zonder ernstige tegenslagen dicht Honda gedurende 2019 het gat met de top." [bericht #20931 is een antwoord op bericht #10922] do, 20 december 2018 18:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 1427
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

In een zeer uitgebreid interview zegt Franz Tost dat Honda gedurende het volgende seizoen het gat met Mercedes en Ferrari zal dichten,
mits zich er tijdens de aankomende ontwikkelingsfasen geen ernstige problemen voordoen.

Citaat:
Welche Eindrücke hast du gewonnen, was den 2019er Motor von Honda angeht?

Die Leistung betreffend hat Honda den Abstand zu Mercedes und Ferrari reduziert. Treten bei den nächsten Entwicklungsphasen keine gravierenden Probleme auf, wird Honda die Lücke während der Saison 2019 ganz schliessen.

https://www.speedweek.com/formel1/news/137162/Franz-Tost-(Toro-Rosso)-Honda-jagt-MercedesFerrari.html
STR14 en James Key. [bericht #20958 is een antwoord op bericht #10922] di, 25 december 2018 11:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 1427
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Citaat:
"Dietrich Mateschitz gaf ons de taak om een nauwere samenwerking te ontwikkelen met Toro Rosso en daarbij is één ding niet de bedoeling: Dat je voor dezelfde functies binnen beide teams aparte mensen in dienst hebt. Om dat in goede banen te leiden, stelden we een plan op. Een plan dat tot op heden nog niet volledig is uitgevoerd, maar wel eentje waar James Key zich niet in kon vinden. Al met al denk ik dat het makkelijker is geworden om geen rekening met hem te hoeven houden en dat dit de beste oplossing is", laat de Oostenrijker weten aan Motorsport-Total.

"We zullen de vrijgekomen plek van technische directeur bij Toro Rosso ook niet proberen te vullen met iemand anders. Die functie is niet langer nodig aangezien het concept van Red Bull over wordt genomen."

Artikel in het Duits.
Tanabe en Tost over 2018. [bericht #20977 is een antwoord op bericht #10922] zo, 30 december 2018 11:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 1427
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Max vertelde eergisteren in het AD dat er momenteel een RB15 met Honda motor op de testbank in Japan loopt.
Hieronder staat waar dat zo belangrijk voor is, om zoveel mogelijk eventuele trillingsproblemen op het circuit te voorkomen,
waar ze het afgelopen seizoen een keer last van hadden. Verder is Tanabe zeer tevreden over het werk van 2018.

Uit Motorsport 20 min geleden.

Citaat:
"It was very hard to set expectations this season early this year because we had a new partner," Honda technical director Toyoharu Tanabe told Motorsport.com.

"We had a lot of failures and issues in past years. The power unit, our first priority was reliability for this season. And of course performance.

"We are comfortable with the reliability of the unit. It was completely different from previous years."


Honda suffered a reliability setback at the very first race when Gasly's internal combustion engine was damaged by a problem with the turbo and MGU-H.

However, this was a known issue because Honda had started the season with a 2017-spec MGU-H and could only introduce its 2018 version for the following race in Bahrain.

Honda was then largely trouble-free until the very end of the season, which helped it earn Red Bull's trust and convince the race-winning team to use its engines next season.

Gasly suffered engine failures in qualifying and the race in Abu Dhabi, which followed a run of several engine changes across both cars after the introduction of Honda's third-spec engine.

The upgraded engine had some teething problems when it made its debut but Red Bull and Toro Rosso took responsibility for the flurry of changes late in the year, citing the need for Honda to experiment and address issues as much as possible ahead of 2019.

"You can do many tests at the dyno, but you will never create the same oscillation, you will never find out the real specific driveability of the power unit," Toro Rosso team boss Franz Tost told Motorsport.com.

"Therefore we were pushing for new specifications at the end of the season. It was not necessary to change the engine in Mexico or in Austin, but we were pushing for this.

"Honda developed something and we wanted to know how [good] is this new development? How does it fit in the car? How is it with the oscillations, with upshifts, with downshift?

"We really wanted to see now where we are from the performance side, not only the output of the engine but to go really into the details."
Drie vrachtwagens vol 2018 RB14 onderdelen voor de STR14. [bericht #21002 is een antwoord op bericht #10922] do, 03 januari 2019 20:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 1427
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Zojuist op Autosport.


Citaat:
As Red Bull will join Toro Rosso in using Honda engines in 2019, the junior team will use a Red Bull-designed rear-end as well as some front suspension parts.

Toro Rosso will utilise 2018 parts because Red Bull is famous for pushing its contemporary design as close to the start of the season as possible. Sad

Marko said it was not logistically possible for Red Bull to produce enough parts for four cars without compromising pre-season preparations, but said Toro Rosso, which finished ninth of the 10 teams in 2018, must still target "fifth or sixth place". Sad

"The concept is no longer a secret: Toro Rosso has received three trucks full of parts and will take over many parts of the 2018 car from Red Bull Racing, as far as the regulations allow," said Marko.

"The whole thing was made easier by the whole engine question.

"The complete rear end is from us, everything that is permitted according to the regulations.

"This gives us a small advantage on the cost side."

Het hele artikel.
Re: Drie vrachtwagens vol 2018 RB14 onderdelen voor de STR14. [bericht #21003 is een antwoord op bericht #21002] vr, 04 januari 2019 07:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Griffel is op dit moment afwezig  Griffel
Berichten: 135
Geregistreerd: juli 2017
Locatie: London
Formula 3

Alhoewel dit natuurlijk heel erg slim is, kosten besparend en Toro Rosso krijgt gegarandeerd een auto die 1.5-2 seconden sneller is dan afgelopen seizoen, baart het mij toch zorgen voor de formule 1 in zijn geheel.
Teams als Williams, Mclaren, Renault, Force india zijn hier de dupe van.
Zij worden geacht de hele winter te ontwikkelen, en als ze het heel goed gedaan hebben komen ze uit op hetzelfde resultaat. Ik zou hetzelfde gedaan hebben, maar het is wel een soort van competitie vervalsing voor de rest en de gezondheid van F1.
Sauber, Torro Rosso, Haas zijn de copycats. Anderzijds ligt de kern van het probleem bij F1 zelf, dat de kosten te hoog zijn opgelopen en teams dan gaan samenwerken in deze constructie.
Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Re: Drie vrachtwagens vol 2018 RB14 onderdelen voor de STR14. [bericht #21005 is een antwoord op bericht #21003] vr, 04 januari 2019 09:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 1235
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Force India krijgt volgens mij ook de hele aandrijflijn van Mercedes. STR moet dit nu doen om het hoofdtheam zo veel mogelijk synergie te geven. Testen van nieuwe onderdelen/motorupgrades met eenzijdig veel mogelijk gelijke auto.

[Bijgewerkt op: vr, 04 januari 2019 09:47]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: Drie vrachtwagens vol 2018 RB14 onderdelen voor de STR14. [bericht #21007 is een antwoord op bericht #21005] vr, 04 januari 2019 11:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Berichten: 194
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

De hele F1 is een constructeurs kampioenschap.
Het is niks meer en minder dan het eigen merk aan de top van de toplijsten te houden.

Dus ach, of men nu gewoon wel of niet als zusterteam fungeert, het zorgt er alleen voor, dat er straks niet meer van die enorme gaten tussen de top 3 en de rest van het veld zit, men racet tegen zichzelf zullen we maar zeggen.
Nieuwe sponsor Toro Rosso : Randstad Italia. [bericht #21086 is een antwoord op bericht #10922] do, 10 januari 2019 11:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 1427
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

STR heeft een meerjarig sponsorcontract met Randstad Italia getekend.
Hun logo zal te zien zijn op de helmen van de pitcrew en de race overals van de coureurs.

Citaat:
The Italian HR services company signs a multi-year partnership with Toro Rosso starting from 2019.

Scuderia Toro Rosso is excited to begin a new partnership with Randstad Italia, part of the world leader in the provision ofR human resource services. We are very proud to be joining forces with a company of the calibre of andstad, to help them promote their Human Forward initiative and achieve some of their broader business objectives. As our Official HR Partner with a focus on human development, the Randstad logo will appear on the drivers' race suits and pit crew helmets.

https://scuderiatororosso.redbull.com/en_IT/article/toro-ros so-randstad-italia
Toro Rosso als eerste door de crash test! [bericht #21099 is een antwoord op bericht #10922] vr, 11 januari 2019 11:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 1427
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Zojuist op Twitter, STR door de crash test.

Toro Rosso
‏Geverifieerd account @ToroRosso
18 min.18 minuten geleden

One step closer to being back on track for 2019, we've passed the FIA crash tests! 👊
Interview Alexander Albon. Q en A door fans. [bericht #21141 is een antwoord op bericht #10922] di, 15 januari 2019 13:05 Naar vorige bericht
Wouter
Berichten: 1427
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

&feature=youtu.be
Vorige onderwerp: formule E
Volgende onderwerp: Hoe ziet de top 5 teams in 2019 eruit?
Naar forum gaan: