Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team.
Re: WTF Pirelli!!!! [bericht #20640 is een antwoord op bericht #20633] do, 29 november 2018 12:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mokkie is op dit moment afwezig  mokkie
Berichten: 70
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Nederland
Karting

Volgens mij is het idee dat de huidige banden door een beetje te pushen al over de zeik gaan. Dat heeft niks te maken met slijtage maar met blisters en graining.
zie ook een uitleg over bandenslijtage hier:

De bedoeling is dat de nieuwe banden wat minder snel over de zeik gaan en dus door te pushen niet te snel kapot gaan. Waarschijnlijk zijn deze problemen inherent aan de normale bandenslijtage waardoor ze ook iets minder snel zullen slijten..
Coffee



Ciao,
Mokkie
Re: RBR in 2019 vooraan starten in de middenmoot? [bericht #20646 is een antwoord op bericht #20622] vr, 30 november 2018 08:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mbuna is op dit moment afwezig  mbuna
Berichten: 54
Geregistreerd: juli 2017
Locatie: Den Haag
Karting

Apex33 schreef op wo, 28 november 2018 12:57
En toch....! Onze vriend uit down-under zal met veel ervaring EN (RB) informatie onder zijn arm richting Renault gaan vergeet dat niet. Dit zou zomaar eens een boost kunnen zijn voor the yellows in 2019, both chassis wise maar ook op gebied van areodynamics. Ze hebben niet voor niets de overstap van Daniel zo lang stil gehouden en gerekt tot het niet meer kon..... tijd is in dit geval geen geld, maar wel (inside)informatie. Toen de overstap bekend werd kwam het als een volslagen verrassing en wist Horner niet hoe snel ie de deur dicht moest trekken in Milton Keynes voor Daniel. Ze weten bij Renault donders goed dat er nog veel te halen is binnen het chassis. Daar waar RB vooral nog de PK's zoekt. Of men het in 2019 voor elkaar krijgen weet ik ook niet, maar reken maar dat Renault er alles aan zal doen om er ook te staan in 2020.
Ik schat de engineers van Renault toch wel wat hoger in dan een coureur hoor. Ricciardo kan alleen maar vertellen "Die RB reed erg hard in de lnagzame bochten en had mega veel grip waardoor de banden erg weinig sleten". Hij zal weinig info hebben over dempers, chassis-afstanden, etc. De engineers weten alles wat Daniel weet ook al en meer.
Re: Uitslagen Pirelli bandentest. [bericht #20647 is een antwoord op bericht #20629] vr, 30 november 2018 08:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mbuna is op dit moment afwezig  mbuna
Berichten: 54
Geregistreerd: juli 2017
Locatie: Den Haag
Karting

Wet! schreef op wo, 28 november 2018 17:18
Gasly moet zijn draai nog vinden zo te zien. Al zeggen deze tijden natuurlijk helemaal niks.
Inderdaad, tijden zeggen niets. Dit soort tijdenlijstjes kunnen ze ook gewoon schrappen.
De bandentest is voor Pirelli. De coureurs rijden alleen maar, en krijgen zelfs van Pirelli op wat ze moeten doen. Als Gasly opgedragen krijgt om zo lang mogelijk in de 1.37 te rijden, doet ie dat en gaat hij niet proberen of er een rondje 1.35 mogelijk is.

Maar goed, dit zelfde gedoe zullen we bij de wintertests wel weer zien, tijdenlijstjes... Het enige wat dan van belang kan worden zijn sómmige sectortijden (als ze écht even pushen) maar vooral het aantal ronden. Mercedes had vorig jaar iets van 6000km achter de kiezen, voor de data essentieel. Ook Torro Rosso reed met de Honda een hoop kilometers kan ik me herinneren.
Re: WTF Pirelli!!!! [bericht #20648 is een antwoord op bericht #20640] vr, 30 november 2018 08:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mbuna is op dit moment afwezig  mbuna
Berichten: 54
Geregistreerd: juli 2017
Locatie: Den Haag
Karting

mokkie schreef op do, 29 november 2018 12:09
Volgens mij is het idee dat de huidige banden door een beetje te pushen al over de zeik gaan. Dat heeft niks te maken met slijtage maar met blisters en graining.
zie ook een uitleg over bandenslijtage hier: <object width="425" height="366"><param name="movie" value="https://www.youtube.com/v/wdj7uzla5pE"></param><embed src="https://www.youtube.com/v/wdj7uzla5pE" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="366"></embed></object>

De bedoeling is dat de nieuwe banden wat minder snel over de zeik gaan en dus door te pushen niet te snel kapot gaan. Waarschijnlijk zijn deze problemen inherent aan de normale bandenslijtage waardoor ze ook iets minder snel zullen slijten..
Coffee

Idd. en Chainbear is echt altijd top in zijn uitleg...

Als je Max goed beluistert is het problem nu juist dat de banden te gevoelig zijn, en gaan coureurs langzamer rijden om de banden niet te oververhitten. Waar Pirelli naartoe wil/moet zijn banden waar je wél hard mee kunt pushen (dus niet direct oververhit raken) maar die wél een sterke cliff vertonen na een x-aantal ronden. Dus een hypersoft waar je 15 ronden vol mee kunt raggen, maar die vanaf ronde 16 ineens iedere ronde 0,2 sec langzamer worden. En dan de softs die 25 ronden mee gaan, etc. Maar dan schijnt nogal een puzzeltje te zijn Laughing
Re: RBR in 2019 vooraan starten in de middenmoot? [bericht #20649 is een antwoord op bericht #20646] vr, 30 november 2018 09:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mickey77
Berichten: 10
Geregistreerd: maart 2017
Karting

"De engineers weten alles wat Daniel weet ook al en meer."

Ik denk dat je voor een deel gelijk hebt, maar ik denk dat er echt nog wel zaken zijn waar RIC kennis mee brengt. Simpel gezegd: als ze dezelfde motor hebben en de engineers van Renault weten alles alles van de RB, waarom is er dan nog zo'n groot gat?

Ik denk dat er twee vlakken zijn waarop RIC kennis mee brengt. Ten eerste denk ik dat RB meer uit de Renault motor haalt als Renault zelf, bijvoorbeeld door specifieke engine mapping. Ten tweede denk ik dat RIC veel mee kan nemen op het vlak van het 'zoeken naar de beste setup'. Wellicht dat RIC de engineers niet zoveel kan melden over de mechanica van de auto, maar wel over op welke track en op welk moment bepaalde wijzigingen succesvol waren.

Ook als RIC minder kennis zou hebben van de auto en de setup in vergelijking met VER, denk ik dat hij kennis heeft opgedaan. Natuurlijk heeft RB de laatste maanden niets meer gecommuniceerd over de 2019 auto, maar ik denk wel dat beide race engineers weten met wat voor setups de beide coureurs racen. Dus ik denk dat RIC ook heeft geleerd van VER. Dit is een aanname, geen feit, maar die aanname maak ik op basis van strategie/filosofie.

Ik denk dat het een filosofie is van RB om alle setup gegevens van beide garages altijd te delen, om zo als team altijd zo goed mogelijk voor de dag te komen. Als een team domineert (Hamilton en Rosberg) dan ga je minder delen, dat laat je de beide coureurs het uitvechten. Maar als je als team derde staat, dan heb je er niets aan als beide garages geheel zelfstandig werken. Als je data deelt maak je een grotere kans het gat te dichten (hoewel er de laatste maanden waarschijnlijk wel minder is gedeeld ;-).
Re: RBR in 2019 vooraan starten in de middenmoot? [bericht #20650 is een antwoord op bericht #20649] vr, 30 november 2018 10:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mark is op dit moment afwezig  Mark
Berichten: 51
Geregistreerd: mei 2017
Locatie: Sittard
Karting

Ik denk dat je echt de technische know-how van ricciardo behoorlijk overschat. Dat schijnt niet bepaald zijn sterkste punt te zijn en dan druk ik me nog positief uit. Met name de motor is zo complex dat ik overtuigd ben dat Ricciardo daarin niks nuttigs te melden heeft. Hooguit qua chassis/aerodynamica/banden maar dat soort info is al heel snel weer verouderd ook
Ik denk... [bericht #20651 is een antwoord op bericht #20649] vr, 30 november 2018 10:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Berichten: 221
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Tullinge, Zweden
Formula 3

dat je de komplexiteit een beetje onderschat. Ten eerste is het niet zo dat RB iets uit de motor haalt of de mappings bepaalt. Er loopt gewoon een klusje Renault monteurs bij RB rond. De data uit de motor is proprietair, RB kan het niet lezen en als ze het konden lezen, zouden ze er niets mee kunnen doen. Daar heb je speciale software voor nodig van Renault en die geven ze echt nooit weg.
Ik vind het ook zeer onwaarschijnlijk dat Daniel diepere inzicht in de aero zou hebben. Er loopt bij RB een heel team specialisten rond die daar de hele dag aan besteden en Daniel kijkt af en toe eens als ze een nieuw flapje ergens op hebben geplakt. Hetzelfde geldt voor het chassis.
Volgens mij hebben ze Daniel gecontracteerd omdat hij weet hoe je races wint en omdat hij weet hoe je met een mindere auto hoger in de resultaten komt dan waar je recht op hebt.

Tizz.
Re: Ik denk... [bericht #20652 is een antwoord op bericht #20651] vr, 30 november 2018 10:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 1364
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Tizz schreef op vr, 30 november 2018 10:29
dat je de komplexiteit een beetje onderschat. Ten eerste is het niet zo dat RB iets uit de motor haalt of de mappings bepaalt. Er loopt gewoon een klusje Renault monteurs bij RB rond. De data uit de motor is proprietair, RB kan het niet lezen en als ze het konden lezen, zouden ze er niets mee kunnen doen. Daar heb je speciale software voor nodig van Renault en die geven ze echt nooit weg.
Ik vind het ook zeer onwaarschijnlijk dat Daniel diepere inzicht in de aero zou hebben. Er loopt bij RB een heel team specialisten rond die daar de hele dag aan besteden en Daniel kijkt af en toe eens als ze een nieuw flapje ergens op hebben geplakt. Hetzelfde geldt voor het chassis.
Volgens mij hebben ze Daniel gecontracteerd omdat hij weet hoe je races wint en omdat hij weet hoe je met een mindere auto hoger in de resultaten komt dan waar je recht op hebt.

Tizz.

Citaat:
@Mark schrijft:
Ik denk dat je echt de technische know-how van ricciardo behoorlijk overschat. Dat schijnt niet bepaald zijn sterkste punt te zijn en dan druk ik me nog positief uit. Met name de motor is zo complex dat ik overtuigd ben dat Ricciardo daarin niks nuttigs te melden heeft. Hooguit qua chassis/aerodynamica/banden maar dat soort info is al heel snel weer verouderd ook

Helemaal mee eens met deze twee meningen.
Ben benieuwd... [bericht #20653 is een antwoord op bericht #20607] vr, 30 november 2018 11:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Berichten: 221
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Tullinge, Zweden
Formula 3

wat het gaat worden met Gasly. Je krijgt de indruk dat TR het vuile werk heeft gedaan voor RB en dat Hartley het vuile werk heeft gedaan voor Gasly. Het was al snel duidelijk waar TRs voorkeur lag wat de rijders betreft. Wel logisch ook vanuit TR gezien en misschien een beetje naief van Hartley. Hoe dan ook, nu moet Gasly het op eigen kunnen doen en we kunnen binnenkort zien hoeveel dat waard is.

Tizz.
Re: Ben benieuwd... [bericht #20654 is een antwoord op bericht #20653] vr, 30 november 2018 11:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Berichten: 465
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Tizz schreef op vr, 30 november 2018 11:07
wat het gaat worden met Gasly. Je krijgt de indruk dat TR het vuile werk heeft gedaan voor RB en dat Hartley het vuile werk heeft gedaan voor Gasly. Het was al snel duidelijk waar TRs voorkeur lag wat de rijders betreft. Wel logisch ook vanuit TR gezien en misschien een beetje naief van Hartley. Hoe dan ook, nu moet Gasly het op eigen kunnen doen en we kunnen binnenkort zien hoeveel dat waard is.

Tizz.
Idd, dan had Brendon meer voor zichzelf moeten opkomen. Aan de andere kant hij is al 29 jaar en reed voor TR. Ik zie of zag hem nooit echt meer doorstromen naar RB. Eerlijk gezegd zijn de afgelopen 1,5 jaar F1 in de TR een bonus voor hem geweest.
Vanuit MK; vermogen, brandstof, Honda en Exxon-Mobile [bericht #20655 is een antwoord op bericht #10992] vr, 30 november 2018 12:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Berichten: 164
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Almelo
Formula 3

De opzet is om voor het jaar 2019 in totaal 70Kw extra vermogen uit de ICE te halen t.o.v. het hoogste vermogen dat Honda geleverd heeft in 2018.
Dit hele vermogen zal niet aanvang 2019 beschikbaar zijn.
Maar hoogstwaarschijnlijk minimaal de helft, dus 35 Kw.
Toevallig samen met het vermogen wat Honda met de spec 3 precies de 40Kw waar Horner over spreekt als hij terugkijkt op het 2018 seizoen.
Voor de puristen onder ons; dit gaat om het vermogen zoals dat wordt gemeten op de testbanken waarop de ICE's draaien.

Interessant is het extra vermogen wat komt van de ontwikkeling van de brandstof. Het is mij ook nog niet helemaal duidelijk hoe het precies werkt, maar te interessant om hier niet te delen.
Het gaat er daar niet om dat de brandstof uitsluitend verantwoordelijk zou zijn voor (een deel) van de vermogenswinst, maar dat dit samengaat met een specifieke Honda vondst.
De brandstof zou door een katalysator gevoerd worden waarna er een betere, snellere en vooral klopvastere verbranding plaatsvindt.
Dat laatste is met name erg belangrijk met de hoge turbodrukken die gebruikt worden.
Als de motor daarbij gaat "pingelen" ontstaat al snel motorschade.
Die Honda vinding, samen met Exxon-Mobile, zou een revolutionaire stap zijn op dit gebied.
Later in het komende seizoen zullen we er ook via de openlijke kanalen meer van horen denk ik, maar toch aardig als wij van het forum iets eerder zijn.
Deze vinding zou de deur openen tot nog eens veel hogere vermogens, gepaard met een lager brandstofverbruik.

De kleine betrouwbaarheidsproblemen die er nog waren, bijvoorbeeld de olielekkage bij Gasley, zijn terug te voeren op resonantieproblemen. Daarover heb ik al eerder uitgebreid geschreven.
Bij de ontwikkeling van de RB15 zijn hier oplossingen voor gevonden en geïmplementeerd. Daar dus een voorbeeld van een voordeel wat de samenwerking met STR heeft opgeleverd. Daardoor is niet automatisch 2019 als een overgangsjaar te betitelen.

De windtunnelcijfers van de RB15 zien er zeer goed uit. Newey is erin geslaagd ondanks de eenvoudiger voorvleugel en achtervleugel al weer op downforce waarden te zitten van de huidige RB14.
Indien hun correlatie naar de werkelijkheid op het circuit even goed is als tot nu toe, het beste van het hele veld, is daar reden tot optimisme.
Als mij nieuwe/nadere info bereikt, weten jullie het ook.
Re: Vanuit MK; vermogen, brandstof, Honda en Exxon-Mobile [bericht #20656 is een antwoord op bericht #20655] vr, 30 november 2018 13:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Fritsie is op dit moment afwezig  Fritsie
Berichten: 44
Geregistreerd: maart 2017
Karting

dank hiervoor!
Re: Vanuit MK; vermogen, brandstof, Honda en Exxon-Mobile [bericht #20657 is een antwoord op bericht #20655] vr, 30 november 2018 14:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 1364
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Mooi dat je ons weer even op de hoogte brengt van het wel en wee in Milton Keynes @Schummie. Yay
Max en Daniel vandaag in de fabriek. [bericht #20658 is een antwoord op bericht #10992] vr, 30 november 2018 14:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 1364
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Max en Daniel zijn vandaag in Milton Keynes om oa de laatste gezamenlijke video's op te nemen.

https://twitter.com/redbullracing/status/1068478356507803648


https://pbs.twimg.com/media/DtQJfBEXQAAnWT0.jpg
Re: Max en Daniel vandaag in de fabriek. [bericht #20660 is een antwoord op bericht #20658] vr, 30 november 2018 15:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 846
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Dat ze Daniel nog in de fabriek willen hebben nu?
Re: Max en Daniel vandaag in de fabriek. [bericht #20661 is een antwoord op bericht #20660] vr, 30 november 2018 16:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 1203
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Daniel ziet hetzelfde als wij, witte deuren en gangen, hij staat nog onder contract, netjes afmaken.

Bedankt Schummi, vooral het verhaal over de katalisator is total nieuw voor mij en zeker als ze dat achter patenten zouden hebben zitten misschien wel een groot voordeel.
Re: Vanuit MK; vermogen, brandstof, Honda en Exxon-Mobile [bericht #20662 is een antwoord op bericht #20655] vr, 30 november 2018 16:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jarno77 is op dit moment afwezig  Jarno77
Berichten: 6
Geregistreerd: maart 2018
Karting

Schummie01 schreef op vr, 30 november 2018 12:49
(...) Die Honda vinding, samen met Exxon-Mobile, zou een revolutionaire stap zijn op dit gebied.

Beste Schummie, bedankt voor de info! Maar ehh... als dat echt zo revolutionair is, is het dan wel verstandig om dat hier neer te zetten?
Re: Vanuit MK; vermogen, brandstof, Honda en Exxon-Mobile [bericht #20663 is een antwoord op bericht #20662] vr, 30 november 2018 16:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Berichten: 267
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Limburg
Formula 3

Thanks Schummie, als dat echt een revolutionaire vinding is heeft Honda daar zeer zeker een patent of meerdere op genomen.
We gaan het zien in 2019.
Re: Vanuit MK; vermogen, brandstof, Honda en Exxon-Mobile [bericht #20664 is een antwoord op bericht #20662] vr, 30 november 2018 17:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Berichten: 164
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Almelo
Formula 3

@Jarno,

Tja, ik ging er altijd vanuit dat niet veel buiten de directe forummers alhier dit lezen. Ook al omdat het uitsluitend Nederlands is.

Maar sinds Max zo bekend is als ie nu is, zie je dat ook allerlei buitenlandse media op Nederlands nieuws storten. En Max geeft zelf nogal veel info op met name Ziggo. F1-café, peptalk, alle voorbeschouwingen met interviews met Max.
Veel meer dan andere coureurs doen. Daarom zie je ook zoveel Max op al die F1 websites.
Kijk daar maar eens na afloop van een van die bovengenoemde programma's.

Kort daarop komen al die sites met smeuïge "one liners" uit die interviews, al dan niet geheel uit de context getrokken.

In die hoeveelheid nieuws zijn onze mededelingen op het forum niet zo prominent. Je kunt het ook bestempelen als duimzuigerij.

Maar het aardige hier is, dat alles bewaard blijft, en dus later voor onszelf te controleren blijft. Iets minder vluchtig dan de snelle F1-sites.

Key weg, Albon bevestigd, de verbeterde Honda. Allemaal al bij ons bekend, soms weken voor de publiekelijke bekendmakingen.
En vaak afkomstig van verschillende forummers, met waarschijnlijk verschillende bronnen en diep speurwerk op Internet.

En zonder het geschreeuw wat ik bij andere fora zie, ook dankzij een efficiënt en effectief forumbeheer.
Dat moge ook nog maar weer eens gezegd zijn.
Ik hoop dat dit nog lang zo kan blijven. Daar hebben we allemaal voordeel bij denk ik dan maar.
Daniel Ricciardo heeft afscheid genomen van RBR. [bericht #20667 is een antwoord op bericht #20658] vr, 30 november 2018 21:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 1364
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Wouter schreef op vr, 30 november 2018 14:39
Max en Daniel zijn vandaag in Milton Keynes om oa de laatste gezamenlijke video's op te nemen.

https://twitter.com/redbullracing/status/1068478356507803648


https://pbs.twimg.com/media/DtQJfBEXQAAnWT0.jpg


Daarna heeft Ricciardo afscheid genomen van alle mensen van RBR, waarna hij een kado in ontvangst mocht nemen.


https://pbs.twimg.com/media/DtRHWRUWwAAvazo.jpg


https://pbs.twimg.com/media/DtRKajEWoAAVDrc.jpg
Re: Daniel Ricciardo heeft afscheid genomen van RBR. [bericht #20668 is een antwoord op bericht #20667] vr, 30 november 2018 21:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 1203
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Gladde bandjes erop en lekker over de dijken knallen.
Re: Daniel Ricciardo heeft afscheid genomen van RBR. [bericht #20670 is een antwoord op bericht #20668] vr, 30 november 2018 22:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Berichten: 267
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Limburg
Formula 3

Nou in Australië is meer als genoeg ruimte om met zo'n mach. te rijden.
Re: Daniel Ricciardo heeft afscheid genomen van RBR. [bericht #20671 is een antwoord op bericht #20670] za, 01 december 2018 00:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Peter
Berichten: 835
Geregistreerd: januari 2017
Locatie: Monaco
Formula 1
Forum_modderator

En de bonus c.q kadootje is een brommer van KTM lol .

Tsja




Moderator www.verstappen.nl

[Bijgewerkt op: za, 01 december 2018 00:42]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: Daniel Ricciardo heeft afscheid genomen van RBR. [bericht #20673 is een antwoord op bericht #20671] za, 01 december 2018 06:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Berichten: 465
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Peter schreef op za, 01 december 2018 00:38
En de bonus c.q kadootje is een brommer van KTM lol .

Tsja
Voordeel is dat er geen Franse techniek op de KTM zit, scheeld een hoop geloop en geduw 😄
De bedoeling is dat Daniel de KTM elke GP meeneemt en hem halverwege het circuit parkeerd naast de baan, is hij sneller terug in de pits als de Renault weer eens stil valt 😉
Re: Daniel Ricciardo heeft afscheid genomen van RBR. [bericht #20676 is een antwoord op bericht #20673] za, 01 december 2018 10:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mk10 is op dit moment afwezig  mk10
Berichten: 74
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Bleiswijk
Karting

Misschien wel stiekem de gedachte dat Daniel zichzelf ermee blesseert zodat Renault een probleem heb.

“Als je in een wagen wordt geplaatst moet je racen om te winnen. Een tweede of derde plaats is altijd onvoldoende”
icon14.gif  Re: Daniel Ricciardo heeft afscheid genomen van RBR. [bericht #20677 is een antwoord op bericht #20671] za, 01 december 2018 10:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Grintbak is op dit moment afwezig  Grintbak
Berichten: 36
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Thuis
Karting

Peter schreef op za, 01 december 2018 00:38
En de bonus c.q kadootje is een brommer van KTM.

lijkt me meer symbolisch, hij houdt toch van motorcrossen dacht ik, Max zullen ze in zo'n geval wel een jetski/waterscooter geven.
icon5.gif  Re: Vanuit MK; vermogen, brandstof, Honda en Exxon-Mobile [bericht #20678 is een antwoord op bericht #20663] za, 01 december 2018 11:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Grintbak is op dit moment afwezig  Grintbak
Berichten: 36
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Thuis
Karting

Zerobyte schreef op vr, 30 november 2018 16:57
heeft Honda daar zeer zeker een patent of meerdere op genomen.
Dat mag toch niet in de F1? Je mag wel een patent nemen maar dan mag je het niet meer gebruiken dacht ik omdat ieder team gelijke kansen zouden moeten hebben.

Bovendien maak je met een patent je techniek openbaar. Dat is meer als je in je consumenten auto's die techniek gaat gebruiken en de concurrent je auto koopt voor reverse engineering te voorkomen.
Re: Vanuit MK; vermogen, brandstof, Honda en Exxon-Mobile [bericht #20683 is een antwoord op bericht #20678] za, 01 december 2018 17:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Berichten: 267
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Limburg
Formula 3

Grintbak schreef op za, 01 december 2018 11:01
Zerobyte schreef op vr, 30 november 2018 16:57
heeft Honda daar zeer zeker een patent of meerdere op genomen.
Dat mag toch niet in de F1? Je mag wel een patent nemen maar dan mag je het niet meer gebruiken dacht ik omdat ieder team gelijke kansen zouden moeten hebben.

Bovendien maak je met een patent je techniek openbaar. Dat is meer als je in je consumenten auto's die techniek gaat gebruiken en de concurrent je auto koopt voor reverse engineering te voorkomen.

Ow dat wist ik niet, weer wat geleerd Smile

Thanks Yay
Re: Vanuit MK; vermogen, brandstof, Honda en Exxon-Mobile [bericht #20685 is een antwoord op bericht #20683] za, 01 december 2018 17:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Berichten: 284
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Sassenheim
Formula 3

Komen ze nu mee.....

https://www.autobahn.eu/11382/cyril-abiteboul-komt-met-een-o pmerkelijke-uitspraak-we-hebben-zitten-prutsen-en-hebben-gef aald/
Re: Vanuit MK; vermogen, brandstof, Honda en Exxon-Mobile [bericht #20688 is een antwoord op bericht #20655] za, 01 december 2018 23:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
wg
Berichten: 109
Geregistreerd: september 2018
Locatie: Maastricht, Nederland
Formula 3

Schummie01 schreef op vr, 30 november 2018 12:49
De opzet is om voor het jaar 2019 in totaal 70Kw extra vermogen uit de ICE te halen t.o.v. het hoogste vermogen dat Honda geleverd heeft in 2018.
Dit hele vermogen zal niet aanvang 2019 beschikbaar zijn.
Maar hoogstwaarschijnlijk minimaal de helft, dus 35 Kw.
Toevallig samen met het vermogen wat Honda met de spec 3 precies de 40Kw waar Horner over spreekt als hij terugkijkt op het 2018 seizoen.
Voor de puristen onder ons; dit gaat om het vermogen zoals dat wordt gemeten op de testbanken waarop de ICE's draaien.

Interessant is het extra vermogen wat komt van de ontwikkeling van de brandstof. Het is mij ook nog niet helemaal duidelijk hoe het precies werkt, maar te interessant om hier niet te delen.
Het gaat er daar niet om dat de brandstof uitsluitend verantwoordelijk zou zijn voor (een deel) van de vermogenswinst, maar dat dit samengaat met een specifieke Honda vondst.
De brandstof zou door een katalysator gevoerd worden waarna er een betere, snellere en vooral klopvastere verbranding plaatsvindt.
Dat laatste is met name erg belangrijk met de hoge turbodrukken die gebruikt worden.
Als de motor daarbij gaat "pingelen" ontstaat al snel motorschade.
Die Honda vinding, samen met Exxon-Mobile, zou een revolutionaire stap zijn op dit gebied.
Later in het komende seizoen zullen we er ook via de openlijke kanalen meer van horen denk ik, maar toch aardig als wij van het forum iets eerder zijn.
Deze vinding zou de deur openen tot nog eens veel hogere vermogens, gepaard met een lager brandstofverbruik.

De kleine betrouwbaarheidsproblemen die er nog waren, bijvoorbeeld de olielekkage bij Gasley, zijn terug te voeren op resonantieproblemen. Daarover heb ik al eerder uitgebreid geschreven.
Bij de ontwikkeling van de RB15 zijn hier oplossingen voor gevonden en geïmplementeerd. Daar dus een voorbeeld van een voordeel wat de samenwerking met STR heeft opgeleverd. Daardoor is niet automatisch 2019 als een overgangsjaar te betitelen.

De windtunnelcijfers van de RB15 zien er zeer goed uit. Newey is erin geslaagd ondanks de eenvoudiger voorvleugel en achtervleugel al weer op downforce waarden te zitten van de huidige RB14.
Indien hun correlatie naar de werkelijkheid op het circuit even goed is als tot nu toe, het beste van het hele veld, is daar reden tot optimisme.
Als mij nieuwe/nadere info bereikt, weten jullie het ook.
Dank je, Schummie! Dat zou erg indrukwekkend zijn, en dat betekent ook dat ze Ferrari en Mercedes net voorbij zouden zijn begin 2019 t.o.v de motoren van MER en FER nu.

Is dat voor Honda overigens de Spec 3 of de Spec 3.1?

Alvast hartelijk dank!

Mvg, Wim
Re: Vanuit MK; vermogen, brandstof, Honda en Exxon-Mobile [bericht #20689 is een antwoord op bericht #20678] za, 01 december 2018 23:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
wg
Berichten: 109
Geregistreerd: september 2018
Locatie: Maastricht, Nederland
Formula 3

Grintbak schreef op za, 01 december 2018 11:01
Zerobyte schreef op vr, 30 november 2018 16:57
heeft Honda daar zeer zeker een patent of meerdere op genomen.
Dat mag toch niet in de F1? Je mag wel een patent nemen maar dan mag je het niet meer gebruiken dacht ik omdat ieder team gelijke kansen zouden moeten hebben.

Bovendien maak je met een patent je techniek openbaar. Dat is meer als je in je consumenten auto's die techniek gaat gebruiken en de concurrent je auto koopt voor reverse engineering te voorkomen.
Zolang het binnen de reglementen blijft is er niets aan de hand. Gegarandderd dat Mercedes en Ferrari ook patenten uitgenomen hebben op bepaalde motoronderdelen etc.

Met een patent voorkom je gewoon dat anderen het kopiëren, en als ze het toch doen, kan er een stokje voor gestoken worden.

Mvg, Wim
Re: Uitslagen Pirelli bandentest. - motor C. spec..... [bericht #20691 is een antwoord op bericht #20639] zo, 02 december 2018 12:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
peter-w
Berichten: 101
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Voorhout
Formula 3

Hebben ze die ook gereden met de C.spec motor....

Begreep dat Max bijna 3x de race afstand er bij gezet had.

Als ze geen motor daarvoor gewisseld hebben is die C. spec motor eigenlijk wel een verbetering in levensduur.


Dat Renault die motor zelf niet heeft durven of kunnen inzetten... lol
Re: Uitslagen Pirelli bandentest. - motor C. spec..... [bericht #20693 is een antwoord op bericht #20691] zo, 02 december 2018 12:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 1364
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

peter-w schreef op zo, 02 december 2018 12:19
Hebben ze die ook gereden met de C.spec motor....

Begreep dat Max bijna 3x de race afstand er bij gezet had.

Als ze geen motor daarvoor gewisseld hebben is die C. spec motor eigenlijk wel een verbetering in levensduur.
Dat Renault die motor zelf niet heeft durven of kunnen inzetten... lol

Ric en Max hadden voor de laatste acht races een nieuwe spec B en spec C motor.
Met de spec B hadden ze elk nog maar drie/twee races gereden.
Het lijkt me aannemelijk dat ze spec B van Max (twee races) voor de testen gebruikt hebben.
Re: Vanuit MK; vermogen, brandstof, Honda en Exxon-Mobile [bericht #20698 is een antwoord op bericht #20655] ma, 03 december 2018 00:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Gummibrösel is op dit moment afwezig  Gummibrösel
Berichten: 6
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Nederland
Karting

Schummie01 schreef op vr, 30 november 2018 12:49


Interessant is het extra vermogen wat komt van de ontwikkeling van de brandstof. Het is mij ook nog niet helemaal duidelijk hoe het precies werkt, maar te interessant om hier niet te delen.
Het gaat er daar niet om dat de brandstof uitsluitend verantwoordelijk zou zijn voor (een deel) van de vermogenswinst, maar dat dit samengaat met een specifieke Honda vondst.
De brandstof zou door een katalysator gevoerd worden waarna er een betere, snellere en vooral klopvastere verbranding plaatsvindt.
Dat laatste is met name erg belangrijk met de hoge turbodrukken die gebruikt worden.
Als de motor daarbij gaat "pingelen" ontstaat al snel motorschade.
Die Honda vinding, samen met Exxon-Mobile, zou een revolutionaire stap zijn op dit gebied.
Later in het komende seizoen zullen we er ook via de openlijke kanalen meer van horen denk ik, maar toch aardig als wij van het forum iets eerder zijn.
Deze vinding zou de deur openen tot nog eens veel hogere vermogens, gepaard met een lager brandstofverbruik.

Wellicht is het zoiets: https://tech.nikkeibp.co.jp/dm/atclen/news_en/15mk/041500509 /
In de voorlaatste alinea staat vermeld dat Honda zoiets doet maar dan net weer anders.

Hier een specifiek Honda patent (zie description): https://www.freepatentsonline.com/y2016/0290289.html

Nog een patent:
https://patentscope.wipo.int/search/en/detail.jsf?docId=WO20 16181943

Eerste ideeën zijn al wat jaartjes oud. Blijkbaar hebben ze nu iets wat ze echt kunnen gaan toepassen op high peformance motoren.

Re: Interview Max met Rob Winkelman over de simulator. [bericht #20701 is een antwoord op bericht #20391] ma, 03 december 2018 13:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Berichten: 77
Geregistreerd: maart 2017
Karting

spark schreef op di, 20 november 2018 07:28
Schummie01 schreef op za, 17 november 2018 22:11
Dan moet ons Max nog maar eens goed kijken.
Maar misschien moeten we eens goed kijken wat hij letterlijk zegt.
Er draait inderdaad Honda geen motor in een RBR wagen op de testbank.
Er staat wel een chassis met een motor zodat e.e.a. gereed is voor 2019, en er de facto geen sprake is van een overgangsjaar.
De benodigde koeling, de plaatsing van de olietank en batterijen. Dat is allemaal al klaar. De motor zelf draait gewoon op een testbank. Op meerdere testbanken om precies te zijn.

Veel plezier.
Het is wel te hopen dat ze bij RB bezig zijn met een chassis en motor voor 2019. Het nieuwe seizoen begint n.m. al over een paar maanden. Kort dag in F1 termen. Normaal gesproken beginnen de teams al in de zomer met de auto voor het volgende jaar.




De hybride systemen worden zelfs in straatautos getest niets wordt aan het toeval overgelaten het afgeschreven Monaco chassis staat op de testbank met een Honda brommer
https:// www.f1today.net/nl/nieuws/f1/243501/technische-analyse-hoe-h onda-haar-2019-motor-test
Re: Max en Daniel vandaag in de fabriek. [bericht #20702 is een antwoord op bericht #20660] ma, 03 december 2018 14:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NothingToLouz
Berichten: 11
Geregistreerd: maart 2018
Karting

Hij mag nog 1 keertje door de gangen fietsen om iedereen gedag te zwaaien ...
Hoe Honda de testregels netjes omzeilt. [bericht #20703 is een antwoord op bericht #10992] ma, 03 december 2018 14:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wingleader is op dit moment afwezig  Wingleader
Berichten: 14
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Weert
Karting

Hier is een mooi artikel te lezen betreffende hoe Honda bezig is om hu PU te testen.
Lijkt de goede kant op te gaan voor 2019.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/243501/technische-analy se-hoe-honda-haar-2019-motor-test
Re: Hoe Honda de testregels netjes omzeilt. [bericht #20705 is een antwoord op bericht #20703] ma, 03 december 2018 17:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Fritsie is op dit moment afwezig  Fritsie
Berichten: 44
Geregistreerd: maart 2017
Karting

ik wilde het net posten, zeer interessant artikel!
Re: Hoe Honda de testregels netjes omzeilt. [bericht #20707 is een antwoord op bericht #20703] ma, 03 december 2018 18:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 1364
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Wingleader schreef op ma, 03 december 2018 14:26
Hier is een mooi artikel te lezen betreffende hoe Honda bezig is om hu PU te testen.
Lijkt de goede kant op te gaan voor 2019.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/243501/technische-analy se-hoe-honda-haar-2019-motor-test


Volgens de schrijver van het artikel, een groot motorsport fanaat, komt de informatie van een bron in de paddock.
Honda is zeer gesloten vwb het geven van informatie.
Nu mag opeens een Honda medewerker inside information ter publicatie vrijgeven?
Ik zet hier mijn vraagtekens bij.
Re: Hoe Honda de testregels netjes omzeilt. [bericht #20708 is een antwoord op bericht #20707] ma, 03 december 2018 19:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 1203
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Giswerk om te proberen Honda zwart te maken "semi-illegale test praktijken"? Zodra het eenmaal opgeschreven staat gaat het leven. Zou kunnen Wouter. Mmmmhhp.
Re: Hoe Honda de testregels netjes omzeilt. [bericht #20709 is een antwoord op bericht #20707] ma, 03 december 2018 20:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mark is op dit moment afwezig  Mark
Berichten: 51
Geregistreerd: mei 2017
Locatie: Sittard
Karting

Wouter schreef op ma, 03 december 2018 18:22
Wingleader schreef op ma, 03 december 2018 14:26
Hier is een mooi artikel te lezen betreffende hoe Honda bezig is om hu PU te testen.
Lijkt de goede kant op te gaan voor 2019.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/243501/technische-analy se-hoe-honda-haar-2019-motor-test

Volgens de schrijver van het artikel, een groot motorsport fanaat, komt de informatie van een bron in de paddock.
Honda is zeer gesloten vwb het geven van informatie.
Nu mag opeens een Honda medewerker inside information ter publicatie vrijgeven?
Ik zet hier mijn vraagtekens bij.
Misschien zitten er dingetjes bij die niet helemaal kloppen, maar die schrijver weet meestal waar hij het over heeft en zal zeker niks zelf verzonnen hebben.
Re: Hoe Honda de testregels netjes omzeilt. [bericht #20711 is een antwoord op bericht #20707] ma, 03 december 2018 21:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
ForzaOlanda is op dit moment afwezig  ForzaOlanda
Berichten: 102
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Italie
Formula 3

Wouter schreef op ma, 03 december 2018 18:22
Wingleader schreef op ma, 03 december 2018 14:26
Hier is een mooi artikel te lezen betreffende hoe Honda bezig is om hu PU te testen.
Lijkt de goede kant op te gaan voor 2019.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/243501/technische-analy se-hoe-honda-haar-2019-motor-test

Volgens de schrijver van het artikel, een groot motorsport fanaat, komt de informatie van een bron in de paddock.
Honda is zeer gesloten vwb het geven van informatie.
Nu mag opeens een Honda medewerker inside information ter publicatie vrijgeven?
Ik zet hier mijn vraagtekens bij.
ik hoorde net dat Jos op schiphol is en onder weg naar japan. Moet daar een of ander Bolide testen..

zou het dan toch, 19 jaar na dato?

ForzaOlanda
Re: Hoe Honda de testregels netjes omzeilt. [bericht #20712 is een antwoord op bericht #20709] ma, 03 december 2018 22:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 1364
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Mark schreef op ma, 03 december 2018 20:00
Wouter schreef op ma, 03 december 2018 18:22
Wingleader schreef op ma, 03 december 2018 14:26
Hier is een mooi artikel te lezen betreffende hoe Honda bezig is om hu PU te testen.
Lijkt de goede kant op te gaan voor 2019.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/243501/technische-analy se-hoe-honda-haar-2019-motor-test
.
Volgens de schrijver van het artikel, een groot motorsport fanaat, komt de informatie van een bron in de paddock.
Honda is zeer gesloten vwb het geven van informatie.
Nu mag opeens een Honda medewerker inside information ter publicatie vrijgeven?
Ik zet hier mijn vraagtekens bij.
.
Misschien zitten er dingetjes bij die niet helemaal kloppen, maar die schrijver weet meestal waar hij het over heeft
en zal zeker niks zelf verzonnen hebben.

Ik beweer niet dat Motorsportencyclopedia zelf dingen verzonnen heeft, maar ik betwijfel het zeer
dat een Honda medewerker uit de paddock deze informatie ter publicatie heeft vrijgegeven.
Als er iets gepubliceerd mag worden, doen één van de hoge bazen het woord en niet een medewerker uit de paddock.
Re: Hoe Honda de testregels netjes omzeilt. [bericht #20713 is een antwoord op bericht #20712] ma, 03 december 2018 22:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Berichten: 164
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Almelo
Formula 3

@Wouter

Maar het is wel opvallend dat behoorlijk wat zaken van mijn bronnen waarover op dit forum het nodige is geplaatst min of meer bevestigd wordt.
Met name dat er inderdaad een Honda motor in een RB14 chassis is geplaatst.
Dat overwogen is om met een Honda motor te gaan rijden.
De koppeling van de simulator aan de state of the art testbank ook.
Verder hadden we al eerder gemeld dat er grote vorderingen waren met de MGU-H en MGU-K.
Daarvan krijgen we nu ook meer details.
Bij elkaar vind ik het een consistent en voor mij geloofwaardig verhaal.

Of de info van deze schrijver zomaar van iemand uit de paddock komt weet ik uiteraard niet. Maar wellicht beschermt de schrijver deze op die wijze zijn bronnen.

In februari weten we meer vanuit Barcelona. Maar daarvoor zal nog wel meer info naar buiten komen.

Re: Hoe Honda de testregels netjes omzeilt. [bericht #20714 is een antwoord op bericht #20713] ma, 03 december 2018 22:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Berichten: 191
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Als het waar is, dan is het testen van de MGU-H en MGU-K in de gevonden oplossing gewoon briljant.

Re: Hoe Honda de testregels netjes omzeilt. [bericht #20715 is een antwoord op bericht #20713] ma, 03 december 2018 22:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Berichten: 465
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Schummie01 schreef op ma, 03 december 2018 22:34
@Wouter

Maar het is wel opvallend dat behoorlijk wat zaken van mijn bronnen waarover op dit forum het nodige is geplaatst min of meer bevestigd wordt.
Met name dat er inderdaad een Honda motor in een RB14 chassis is geplaatst.
Dat overwogen is om met een Honda motor te gaan rijden.
De koppeling van de simulator aan de state of the art testbank ook.



In februari weten we meer vanuit Barcelona. Maar daarvoor zal nog wel meer info naar buiten komen.

Als ik het goed lees, een RB14 chassis die door Max in Monaco 'kort' gereden en niet meer bruikbaar is.
Re: Hoe Honda de testregels netjes omzeilt. [bericht #20717 is een antwoord op bericht #20712] di, 04 december 2018 11:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mark is op dit moment afwezig  Mark
Berichten: 51
Geregistreerd: mei 2017
Locatie: Sittard
Karting

Wouter schreef op ma, 03 december 2018 22:20
Mark schreef op ma, 03 december 2018 20:00
Wouter schreef op ma, 03 december 2018 18:22
Wingleader schreef op ma, 03 december 2018 14:26
Hier is een mooi artikel te lezen betreffende hoe Honda bezig is om hu PU te testen.
Lijkt de goede kant op te gaan voor 2019.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/243501/technische-analy se-hoe-honda-haar-2019-motor-test
.
Volgens de schrijver van het artikel, een groot motorsport fanaat, komt de informatie van een bron in de paddock.
Honda is zeer gesloten vwb het geven van informatie.
Nu mag opeens een Honda medewerker inside information ter publicatie vrijgeven?
Ik zet hier mijn vraagtekens bij.
.
Misschien zitten er dingetjes bij die niet helemaal kloppen, maar die schrijver weet meestal waar hij het over heeft
en zal zeker niks zelf verzonnen hebben.
Ik beweer niet dat Motorsportencyclopedia zelf dingen verzonnen heeft, maar ik betwijfel het zeer
dat een Honda medewerker uit de paddock deze informatie ter publicatie heeft vrijgegeven.
Als er iets gepubliceerd mag worden, doen één van de hoge bazen het woord en niet een medewerker uit de paddock.
Er staat toch alleen dat ze een bron in de paddock geraadpleegd hebben? In de F1 gebeurt dit soort lekken van info continu wel, veel mensen die een bron hebben via via, voordat er iets bevestigd wordt zijn er vaak al geruchten over ook.

Maar we gaan vast nog in de toekomst horen wat er wel en niet van klopt. RBR was eind vh seizoen al zo sterk dat als ze een even goed chassis bouwen, een relatief betrouwbare motor krijgen en qua pk een motor die in de race even snel is als de renault en in de kwali 0.6 sneller (wat op basis van de info nu een hele conservatieve aanname lijkt), dan zouden ze toch enorm goed mee moeten doen.

Betrouwbaarheid lijkt me nog het grootste risico maar als dat het enige zou zijn doen ze in ieder geval op snelheid al elke keer mee.
Re: Hoe Honda de testregels netjes omzeilt. [bericht #20718 is een antwoord op bericht #20713] di, 04 december 2018 11:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 370
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Arnhem
Formula 3

Lekker bezig dat Honda. Nu ook maar hopen dat het zich uitbetaald. Daar hebben we toch echt nog weinig van gezien on track! Ook in het lijstje over de snelheden in qualifing over 2019 blijft Honda/STR gemiddeld zwaar achter (zoals alle renault gerelateerde teams waaronder RBR; heeft deels te maken met de powerboost in qualifing dat de niet-renault teams natuurlijk hebben). Honda lijkt wel renault te pakken te hebben. Opvallend dat RBR met de renaultmotor in staat was om bij de top 3 te horen: zegt iets over het fenomenale chassis en de doorontwikkeling daarvan.
Re: Hoe Honda de testregels netjes omzeilt. [bericht #20719 is een antwoord op bericht #20718] di, 04 december 2018 11:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
ForzaOlanda is op dit moment afwezig  ForzaOlanda
Berichten: 102
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Italie
Formula 3

Dejavu01 schreef op di, 04 december 2018 11:26
Lekker bezig dat Honda. Nu ook maar hopen dat het zich uitbetaald. Daar hebben we toch echt nog weinig van gezien on track! Ook in het lijstje over de snelheden in qualifing over 2019 blijft Honda/STR gemiddeld zwaar achter (zoals alle renault gerelateerde teams waaronder RBR; heeft deels te maken met de powerboost in qualifing dat de niet-renault teams natuurlijk hebben). Honda lijkt wel renault te pakken te hebben. Opvallend dat RBR met de renaultmotor in staat was om bij de top 3 te horen: zegt iets over het fenomenale chassis en de doorontwikkeling daarvan.
Inderdaad mooi alle verhalen en aannames. Echter in de Praktijk op de Baan viel het tot nog toe tegen.
Toen werd aangekondigt dat RBR met Honda in zee ging, hadden we allemaal verwacht dat Toro Rosso eind 2018 het 4. Team zou zijn en misschien wel Meer. daar is weinig van terecht gekomen.

Cheers Forza
Re: Vanuit MK; vermogen, brandstof, Honda en Exxon-Mobile [bericht #20720 is een antwoord op bericht #20689] di, 04 december 2018 13:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mbuna is op dit moment afwezig  mbuna
Berichten: 54
Geregistreerd: juli 2017
Locatie: Den Haag
Karting

wg schreef op za, 01 december 2018 23:33
Grintbak schreef op za, 01 december 2018 11:01
Zerobyte schreef op vr, 30 november 2018 16:57
heeft Honda daar zeer zeker een patent of meerdere op genomen.
Dat mag toch niet in de F1? Je mag wel een patent nemen maar dan mag je het niet meer gebruiken dacht ik omdat ieder team gelijke kansen zouden moeten hebben.

Bovendien maak je met een patent je techniek openbaar. Dat is meer als je in je consumenten auto's die techniek gaat gebruiken en de concurrent je auto koopt voor reverse engineering te voorkomen.
Zolang het binnen de reglementen blijft is er niets aan de hand. Gegarandderd dat Mercedes en Ferrari ook patenten uitgenomen hebben op bepaalde motoronderdelen etc.

Met een patent voorkom je gewoon dat anderen het kopiëren, en als ze het toch doen, kan er een stokje voor gestoken worden.

Mvg, Wim
Lijkt me niet kloppen dit. Ik denk dat in de F1 alles gekopieerd wordt en dat patenten niet haalbaar zijn. even hardop denken: Stel dat Ferrari een beestachtige oplossing vindt op bargeboard gebied, én daar een patent op neemt. Dat zou dan betekenen dat niemand het mag kopieren, terwijl ze het allemaal kunnen zien?
Abiteboul: RedBull krijgt geen genoeg van het ophemelen van Honda [bericht #20721 is een antwoord op bericht #10992] di, 04 december 2018 13:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment aanwezig  SpeeDirk
Berichten: 26
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Abiteboul bijt weer eens van zich af omdat RB niet uitgepraat lijkt te zijn over de samenwerking met Honda.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/243581/abiteboul-red-bu ll-krijgt-geen-genoeg-van-het-ophemelen-van-honda


F1 liefhebber en fan van Max en jarenlang fan van Jos.

[Bijgewerkt op: di, 04 december 2018 13:53]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: Vanuit MK; vermogen, brandstof, Honda en Exxon-Mobile [bericht #20722 is een antwoord op bericht #20720] di, 04 december 2018 14:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
kwibus is op dit moment afwezig  kwibus
Berichten: 65
Geregistreerd: juni 2018
Karting

mbuna schreef op di, 04 december 2018 13:33
wg schreef op za, 01 december 2018 23:33
Grintbak schreef op za, 01 december 2018 11:01
Zerobyte schreef op vr, 30 november 2018 16:57
heeft Honda daar zeer zeker een patent of meerdere op genomen.
Dat mag toch niet in de F1? Je mag wel een patent nemen maar dan mag je het niet meer gebruiken dacht ik omdat ieder team gelijke kansen zouden moeten hebben.

Bovendien maak je met een patent je techniek openbaar. Dat is meer als je in je consumenten auto's die techniek gaat gebruiken en de concurrent je auto koopt voor reverse engineering te voorkomen.
Zolang het binnen de reglementen blijft is er niets aan de hand. Gegarandderd dat Mercedes en Ferrari ook patenten uitgenomen hebben op bepaalde motoronderdelen etc.

Met een patent voorkom je gewoon dat anderen het kopiëren, en als ze het toch doen, kan er een stokje voor gestoken worden.

Mvg, Wim
Lijkt me niet kloppen dit. Ik denk dat in de F1 alles gekopieerd wordt en dat patenten niet haalbaar zijn. even hardop denken: Stel dat Ferrari een beestachtige oplossing vindt op bargeboard gebied, én daar een patent op neemt. Dat zou dan betekenen dat niemand het mag kopieren, terwijl ze het allemaal kunnen zien?
Nee, het klopt inderdaad niet, voor de F1 gaat wat WG zegt niet helemaal op.
Het is hierboven ook al gezegd, stel een team maakt gebruik van gepatenteerde techniek en andere teams krijgen daar lucht van dan zullen ze de gebruikte techniek middels een stemming illegaal verklaren/uit de reglementen laten schrappen.
Teams hebben er dus eerder baat bij om geen patent te nemen en in het geheim de techniek wel te gebruiken. Wie weet met wat voor geniaals Mercedes al jaren onder de motorkap rijdt? Hadden ze een patent dan zouden andere teams wellicht het geheim al eerder door hebben gehad en het middels een stemming illegaal laten verklaren.


..... the power of dreams!
Re: Vanuit MK; vermogen, brandstof, Honda en Exxon-Mobile [bericht #20723 is een antwoord op bericht #20720] di, 04 december 2018 14:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 1364
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

mbuna schreef op di, 04 december 2018 13:33
wg schreef op za, 01 december 2018 23:33
Zolang het binnen de reglementen blijft is er niets aan de hand. Gegarandderd dat Mercedes en Ferrari ook patenten uitgenomen hebben op bepaalde motoronderdelen etc.
Met een patent voorkom je gewoon dat anderen het kopiëren, en als ze het toch doen, kan er een stokje voor gestoken worden.
Mvg, Wim
.
Lijkt me niet kloppen dit. Ik denk dat in de F1 alles gekopieerd wordt en dat patenten niet haalbaar zijn. even hardop denken: Stel dat Ferrari een beestachtige oplossing vindt op bargeboard gebied, én daar een patent op neemt. Dat zou dan betekenen dat niemand het mag kopieren, terwijl ze het allemaal kunnen zien?


Om voor een uitvinding (géén ontdekking) een patent aan te kunnen vragen, moet het aan een paar eisen voldoen.
De belangrijkste: "De uitvinding moet uitvinderswerkzaamheid hebben, dat wil zeggen: niet voor de hand liggen voor een "deskundige"."

Hierdoor zullen de teams dus zelden een patent aan kunnen vragen, aangezien ze allemaal deskundigen aan boord hebben.
Ferrari zal voor die bargeboards dus nooit een patent kunnen krijgen.

Op motoren gebied is er echter wel vaak sprake van een nieuwe uitvinding, omdat niet alle motoren bouwers
de beste deskundigen in huis hebben. Daar worden vaak patenten aangevraagd en die uitvindingen mogen niet gekopieerd worden.
Zo heeft Honda vorig jaar wereldwijde patenten aangevraagd op een uitvinding mbt het TJI systeem (?).
Had iig iets met het verbeteren van de verbranding in de verbrandingskamer te maken.

Red Bull Racing verlengt samenwerking met TAG Heuer. [bericht #20724 is een antwoord op bericht #10992] di, 04 december 2018 18:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 1364
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Red Bull Racing verlengt samenwerking met TAG Heuer.

Citaat:
Red Bull Racing en horlogemerk TAG Heuer hebben besloten om hun samenwerking te verlengen.
De afgelopen drie seizoenen hadden de twee partijen al een deal met elkaar en die wordt nu dus doorgezet.
De motoren van de Bulls worden, in tegenstelling tot de afgelopen jaren, alleen niet meer als TAG Heuer bestempeld.

https://redbullracing.redbull.com/en_INT/article/time-and-ag ain

https://twitter.com/redbullracing/status/1069984925913411584

Re: Vanuit MK; vermogen, brandstof, Honda en Exxon-Mobile [bericht #20726 is een antwoord op bericht #20722] wo, 05 december 2018 00:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
wg
Berichten: 109
Geregistreerd: september 2018
Locatie: Maastricht, Nederland
Formula 3

kwibus schreef op di, 04 december 2018 14:43
mbuna schreef op di, 04 december 2018 13:33
wg schreef op za, 01 december 2018 23:33
Grintbak schreef op za, 01 december 2018 11:01
Zerobyte schreef op vr, 30 november 2018 16:57
heeft Honda daar zeer zeker een patent of meerdere op genomen.
Dat mag toch niet in de F1? Je mag wel een patent nemen maar dan mag je het niet meer gebruiken dacht ik omdat ieder team gelijke kansen zouden moeten hebben.

Bovendien maak je met een patent je techniek openbaar. Dat is meer als je in je consumenten auto's die techniek gaat gebruiken en de concurrent je auto koopt voor reverse engineering te voorkomen.
Zolang het binnen de reglementen blijft is er niets aan de hand. Gegarandderd dat Mercedes en Ferrari ook patenten uitgenomen hebben op bepaalde motoronderdelen etc.

Met een patent voorkom je gewoon dat anderen het kopiëren, en als ze het toch doen, kan er een stokje voor gestoken worden.

Mvg, Wim
Lijkt me niet kloppen dit. Ik denk dat in de F1 alles gekopieerd wordt en dat patenten niet haalbaar zijn. even hardop denken: Stel dat Ferrari een beestachtige oplossing vindt op bargeboard gebied, én daar een patent op neemt. Dat zou dan betekenen dat niemand het mag kopieren, terwijl ze het allemaal kunnen zien?
Nee, het klopt inderdaad niet, voor de F1 gaat wat WG zegt niet helemaal op.
Het is hierboven ook al gezegd, stel een team maakt gebruik van gepatenteerde techniek en andere teams krijgen daar lucht van dan zullen ze de gebruikte techniek middels een stemming illegaal verklaren/uit de reglementen laten schrappen.
Teams hebben er dus eerder baat bij om geen patent te nemen en in het geheim de techniek wel te gebruiken. Wie weet met wat voor geniaals Mercedes al jaren onder de motorkap rijdt? Hadden ze een patent dan zouden andere teams wellicht het geheim al eerder door hebben gehad en het middels een stemming illegaal laten verklaren.
Sorry, maar het ligt eraan, waar het over gaat. Mijn vrouw heeft jarenlng in de patentenindustrie gewerkt, en ik heb ooit nog eens op verzoek van advocaten als expert getuige gefungeerd. Allemaal niet voor auto's en motoren, maar de principes blijven hetzelfde.

Mvg. Wim
Re: Vanuit MK; vermogen, brandstof, Honda en Exxon-Mobile [bericht #20727 is een antwoord op bericht #20726] wo, 05 december 2018 07:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Berichten: 465
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

[quote title=wg schreef op wo, 05 december 2018 00:28]kwibus schreef op di, 04 december 2018 14:43
mbuna schreef op di, 04 december 2018 13:33
wg schreef op za, 01.[/quote

Zolang het binnen de reglementen blijft is er niets aan de hand. Gegarandderd dat Mercedes en Ferrari ook patenten uitgenomen hebben op bepaalde motoronderdelen etc.

Met een patent voorkom je gewoon dat anderen het kopiëren, en als ze het toch doen, kan er een stokje voor gestoken worden.

Mvg, Wim
n.
Sorry, maar het ligt eraan, waar het over gaat. Mijn vrouw heeft jarenlng in de patentenindustrie gewerkt, en ik heb ooit nog eens op verzoek van advocaten als expert getuige gefungeerd. Allemaal niet voor auto's en motoren, maar de principes blijven hetzelfde.

Mvg. Wim
Hoe lang duurt het om een patent rond te krijgen? Ik neem aan geldig voor alle landen als we over de F1 praten? De aero regels veranderen bijna elke twee jaar in de F1 dus zou een patent uberhaupt wel zin hebben?
Re: Vanuit MK; vermogen, brandstof, Honda en Exxon-Mobile [bericht #20731 is een antwoord op bericht #20727] wo, 05 december 2018 11:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Berichten: 221
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Tullinge, Zweden
Formula 3

Dat duurde bij mijn (gedeelde) patent 2 jaar. Het zal overigens niet meevallen om voor een bargeboard een patent te krijgen. Dat is gewoon een toepassing van bekende kennis.

Tizz.
Re: Vanuit MK; vermogen, brandstof, Honda en Exxon-Mobile [bericht #20732 is een antwoord op bericht #20726] wo, 05 december 2018 11:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
kwibus is op dit moment afwezig  kwibus
Berichten: 65
Geregistreerd: juni 2018
Karting

wg schreef op wo, 05 december 2018 00:28
kwibus schreef op di, 04 december 2018 14:43
mbuna schreef op di, 04 december 2018 13:33
wg schreef op za, 01 december 2018 23:33
Grintbak schreef op za, 01 december 2018 11:01
Zerobyte schreef op vr, 30 november 2018 16:57
heeft Honda daar zeer zeker een patent of meerdere op genomen.
Dat mag toch niet in de F1? Je mag wel een patent nemen maar dan mag je het niet meer gebruiken dacht ik omdat ieder team gelijke kansen zouden moeten hebben.

Bovendien maak je met een patent je techniek openbaar. Dat is meer als je in je consumenten auto's die techniek gaat gebruiken en de concurrent je auto koopt voor reverse engineering te voorkomen.
Zolang het binnen de reglementen blijft is er niets aan de hand. Gegarandderd dat Mercedes en Ferrari ook patenten uitgenomen hebben op bepaalde motoronderdelen etc.

Met een patent voorkom je gewoon dat anderen het kopiëren, en als ze het toch doen, kan er een stokje voor gestoken worden.

Mvg, Wim
Lijkt me niet kloppen dit. Ik denk dat in de F1 alles gekopieerd wordt en dat patenten niet haalbaar zijn. even hardop denken: Stel dat Ferrari een beestachtige oplossing vindt op bargeboard gebied, én daar een patent op neemt. Dat zou dan betekenen dat niemand het mag kopieren, terwijl ze het allemaal kunnen zien?
Nee, het klopt inderdaad niet, voor de F1 gaat wat WG zegt niet helemaal op.
Het is hierboven ook al gezegd, stel een team maakt gebruik van gepatenteerde techniek en andere teams krijgen daar lucht van dan zullen ze de gebruikte techniek middels een stemming illegaal verklaren/uit de reglementen laten schrappen.
Teams hebben er dus eerder baat bij om geen patent te nemen en in het geheim de techniek wel te gebruiken. Wie weet met wat voor geniaals Mercedes al jaren onder de motorkap rijdt? Hadden ze een patent dan zouden andere teams wellicht het geheim al eerder door hebben gehad en het middels een stemming illegaal laten verklaren.
Sorry, maar het ligt eraan, waar het over gaat. Mijn vrouw heeft jarenlng in de patentenindustrie gewerkt, en ik heb ooit nog eens op verzoek van advocaten als expert getuige gefungeerd. Allemaal niet voor auto's en motoren, maar de principes blijven hetzelfde.

Mvg. Wim
Ik zeg niet dat jij niets van patenten zou weten, ik schrijf alleen dat zoals jij het schetst het in de F1 niet werkt. Maar goed om te weten dat jij als expert getuige gefungeerd hebt, ik zal hier bij het reageren in het vervolg rekening mee proberen te houden.

Lees anders dit stukje eens: https://www.jamesallenonf1.com/2012/01/patents-in-f1-explain ed/ of dit https://www.reddie.co.uk/2015/03/25/patents-a-driving-force- in-formula-one/.


..... the power of dreams!
Re: Vanuit MK; vermogen, brandstof, Honda en Exxon-Mobile [bericht #20733 is een antwoord op bericht #20727] wo, 05 december 2018 11:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
wg
Berichten: 109
Geregistreerd: september 2018
Locatie: Maastricht, Nederland
Formula 3

[quote title=spark schreef op wo, 05 december 2018 07:11]wg schreef op wo, 05 december 2018 00:28
kwibus schreef op di, 04 december 2018 14:43
mbuna schreef op di, 04 december 2018 13:33
wg schreef op za, 01.[/quote

Zolang het binnen de reglementen blijft is er niets aan de hand. Gegarandderd dat Mercedes en Ferrari ook patenten uitgenomen hebben op bepaalde motoronderdelen etc.

Met een patent voorkom je gewoon dat anderen het kopiëren, en als ze het toch doen, kan er een stokje voor gestoken worden.

Mvg, Wim
n.
Sorry, maar het ligt eraan, waar het over gaat. Mijn vrouw heeft jarenlng in de patentenindustrie gewerkt, en ik heb ooit nog eens op verzoek van advocaten als expert getuige gefungeerd. Allemaal niet voor auto's en motoren, maar de principes blijven hetzelfde.

Mvg. Wim
Hoe lang duurt het om een patent rond te krijgen? Ik neem aan geldig voor alle landen als we over de F1 praten? De aero regels veranderen bijna elke twee jaar in de F1 dus zou een patent uberhaupt wel zin hebben?
Het moment dat de patentaanvraag er ligt ben je voorlopig beschermd. Het gaat hier echter om de motor eventueel de aandrijving, etc., ik weet niet of kleine verschillen in vleugels te patenteren zijn.

Je ziet vaak dat bedrijven patenten aanvragen voor kleine veranderingen op technologie die ze al eerder gepatenteerd hebben, om zo te voorkomen dat het patent redelijk vroeg afloopt. (17 jaar), of dat anderen een patent aanvragen waardoor de oorspronkelijke patenten de ingeslagen weg niet verder kunnen volgen. Patenten gaan tegenwoordig vaak ook om politiek Smile.

Overigens moeten patenten per land aangevraagd worden, ofschoon er wel overeenkomsten zijn waarbij je in een keer voor een aantal landen tegelijk een patent kunt aanvragen, voor de EU bijvoorbeeld. Vaak worden patenten beperkt tot de landen waar iets ontworpen is, en waar de grootste afzet plaatsvindt, mede omdat dit een kostbare aangelegenheid is, niet alleen vanwege de registratiekosten, maar ook de onderzoekskosten en de kosten van het team dat daarbij nodig is.

Mvg, Wim

[Bijgewerkt op: wo, 05 december 2018 11:28]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Franz Tost over de Honda motor en 2018 en 2019. [bericht #20739 is een antwoord op bericht #10992] wo, 05 december 2018 17:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 1364
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Een interview met Franz Tost over de Honda motor en 2018 en 2019.
Tip: Even de link in Google translate vertalen naar het Engels, dat is de meest beste vertaling.

De 2019 motor is al klaar en Tost vertelt ook dat de laatste motorwissels enkel en alleen waren
om de nieuwe spec op het circuit te testen, met het oog op 2019. Niet omdat de vorige spec [3.0] niet goed was.

https://it.motorsport.com/f1/news/tost-crede-nella-honda-il- motore-e-pronto-e-la-toro-rosso-avra-molte-parti-red-bull-20 18/4308908/?nrt=54


Citaat:
The performance has grown a lot, but you've changed several power units ...

"We knew, of course, that we would not have completed the season with three engines, this was very clear. But in the last phase of the season we pushed too to do all the necessary tests to get ready for the best in 2019. I think that in the end the best tests are those that are done with the engine mounted in the car, it is from the track that you get the best results and indications ".

"Then once the data is collected on the track you can go back to the desk, but it is always turning that you understand if the direction is right or not.It was not necessary to change power units in Mexico and Austin, but we pushed to do it, in in a race weekend to check out some of the news that Honda had ready ".

So it was not part of the initial program?

"No, but at that point it was important for us to familiarize ourselves with these developments immediately. Evaluate the vibrations, the gearshifts, all this kind of thing. And then, of course, to check the performance on the track, that is the driveability and consumption, all things that you can check one hundred percent only when the engine is in the car ".
Re: Franz Tost over de Honda motor en 2018 en 2019. [bericht #20740 is een antwoord op bericht #20739] wo, 05 december 2018 19:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment aanwezig  SpeeDirk
Berichten: 26
Geregistreerd: maart 2017
Karting

We gaan tijdens de eerste winter testen in Barcelona voor het eerst zien en kennis meemaken met hetgeen Torro Rosso, Redbull Racing en Honda gepresteerd hebben. Hopelijk waren het de afgelopen maanden geen 'uit de duim gezogen' verhalen, maar slechts de werkelijkheid. De berichten zijn positie nu de praktijk nog. I heb er zin an.

F1 liefhebber en fan van Max en jarenlang fan van Jos.

[Bijgewerkt op: wo, 05 december 2018 19:07]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: Franz Tost over de Honda motor en 2018 en 2019. [bericht #20741 is een antwoord op bericht #20740] wo, 05 december 2018 19:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Berichten: 225
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Eindhoven
Formula 3

Volgens Ikliegeenboel is het juist Renault dat er volgend jaar helemaal staat en zou Honda te hoog van de toren blazan. Gezien het verleden hecht ik wel waarde aan de uitspraken van Honda en niet aan die van Ikliegeenboel.

Let it rain, rain, rain!!
Re: Franz Tost over de Honda motor en 2018 en 2019. [bericht #20742 is een antwoord op bericht #20741] wo, 05 december 2018 19:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment aanwezig  SpeeDirk
Berichten: 26
Geregistreerd: maart 2017
Karting

IkLiegEenBoel beloofd ook veel, veel meer dan Honda doet. Laughing

F1 liefhebber en fan van Max en jarenlang fan van Jos.
Horner: Max en Daniel het beste duo in de historie van Red Bull Racing [bericht #20745 is een antwoord op bericht #10992] do, 06 december 2018 09:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment aanwezig  SpeeDirk
Berichten: 26
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Horner, de teambaas van RBR, is van mening dat Max en Daniel samen het beste duo vormden in de historie van RBR en dat vind ik ook, maar het zij zo in de racerij dat rijders komen en ook weer gaan.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/243623/horner-max-en-da niel-het-beste-duo-in-de-historie-van-red-bull-racing


F1 liefhebber en fan van Max en jarenlang fan van Jos.
Verstappen heeft vertrouwen in een krachtige motor van Honda [bericht #20747 is een antwoord op bericht #10992] do, 06 december 2018 13:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment aanwezig  SpeeDirk
Berichten: 26
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Max heeft nog altijd het volste vertrouwen dat Honda een krachtige motor aan Red Bull Racing levert, waarmee hij hoopt te kunnen strijden voor de wereldtitel. 1e

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/243633/verstappen-heeft -vertrouwen-in-een-krachtige-motor-van-honda


F1 liefhebber en fan van Max en jarenlang fan van Jos.
Re: Horner: Max en Daniel het beste duo in de historie van Red Bull Racing [bericht #20748 is een antwoord op bericht #20745] do, 06 december 2018 14:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 1203
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Hoi Speedirk, ik denk dat de meeste gerbuikers de weg naar f1.today.net wel weten te vinden inmiddels.
Re: Horner: Max en Daniel het beste duo in de historie van Red Bull Racing [bericht #20751 is een antwoord op bericht #20748] do, 06 december 2018 17:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Berichten: 77
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Sieper schreef op do, 06 december 2018 14:09
Hoi Speedirk, ik denk dat de meeste gerbuikers de weg naar f1.today.net wel weten te vinden inmiddels.
Ben best wel blij met speeddirk zijn postings anders viel er niets te lezen vandaag op het forum...


Gisteren viel de sint van het dak en met kertmis glijdt de kerstman in een wak !
Re: Verstappen heeft vertrouwen in een krachtige motor van Honda [bericht #20753 is een antwoord op bericht #20747] do, 06 december 2018 20:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Berichten: 77
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Zal ook een duit in het zakje doen

De ontwikkeling van de Mercedes powerunit valt wat tegen,wat zegt dat ?
https:// www.racefans.net/2018/12/06/mercedes-suffer-setback-with-new -engine-concept/
Re: Verstappen heeft vertrouwen in een krachtige motor van Honda [bericht #20754 is een antwoord op bericht #20753] do, 06 december 2018 21:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment aanwezig  SpeeDirk
Berichten: 26
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Toto Wolff zegt wel eens meer wat, maar ik heb zo mijn twijfels en controleren kunnen wij het dus niet. Tijdens de winterstop wordt er veel onzin de ether in gesmeten om de concurrentie te doen geloven dat ze een aantal problemen hebben die nog opgelost dienen te worden. De testen in Barcelona zullen ons eind februari 2019 de ogen weer doen openen en rollen we van de ene verbazing in de andere verbazing.

F1 liefhebber en fan van Max en jarenlang fan van Jos.
Re: Verstappen heeft vertrouwen in een krachtige motor van Honda [bericht #20755 is een antwoord op bericht #20754] do, 06 december 2018 22:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
wg
Berichten: 109
Geregistreerd: september 2018
Locatie: Maastricht, Nederland
Formula 3

NextYear schreef op do, 06 december 2018 20:04
Zal ook een duit in het zakje doen

De ontwikkeling van de Mercedes powerunit valt wat tegen,wat zegt dat ?
https:// www.racefans.net/2018/12/06/mercedes-suffer-setback-with-new -engine-concept/
SpeeDirk schreef op do, 06 december 2018 21:52
Toto Wolff zegt wel eens meer wat, maar ik heb zo mijn twijfels en controleren kunnen wij het dus niet. Tijdens de winterstop wordt er veel onzin de ether in gesmeten om de concurrentie te doen geloven dat ze een aantal problemen hebben die nog opgelost dienen te worden. De testen in Barcelona zullen ons eind februari 2019 de ogen weer doen openen en rollen we van de ene verbazing in de andere verbazing.
Yep. Gebaseerd op mijn ervaring met dit soort Mercedes-uitspraken is dit Toto-speak voor:
"We hebben een geweldige doorbraak gedaan, maar we moeten jullie, onze concurrenten, even op het verkeerde been zetten. Het werkt niet zo goed als verwacht."
M.a.w: we hebben niet 100% winst geboekt, maar 99,98%.

Mvg, Wim
Red Bull Racing gaat Gasly discipline bijbrengen [bericht #20762 is een antwoord op bericht #10992] vr, 07 december 2018 10:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment aanwezig  SpeeDirk
Berichten: 26
Geregistreerd: maart 2017
Karting

De soms opgefokte Gasly tijdens zijn race is Helmut Marko een doorn in het oog dus gaan zij trachten hem wat discipline bij te brengen.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/243646/red-bull-racing- gaat-gasly-discipline-bijbrengen


F1 liefhebber en fan van Max en jarenlang fan van Jos.
Re: Red Bull Racing gaat Gasly discipline bijbrengen [bericht #20763 is een antwoord op bericht #20762] vr, 07 december 2018 11:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 1364
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

SpeeDirk schreef op vr, 07 december 2018 10:12
De soms opgefokte Gasly tijdens zijn race is Helmut Marko een doorn in het oog dus gaan zij trachten hem wat discipline bij te brengen.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/243646/red-bull-racing- gaat-gasly-discipline-bijbrengen

Een doorn in het oog zou ik het niet willen noemen. Marko heeft gezegd (in Autosport) dat hem een beetje discipline
bijgebracht moet worden.
Gasly is een heel uitbundig type en dat moet hij van Marko een beetje indammen tijdens het racen.
Bovendien zal hem ook wel verteld zijn dat hij Max niet in het vaarwater moet komen.
Als je ziet dat Gasly een enorm steile leercurve heeft gemaakt in de Super Formula, denk ik dat hij zich snel
aan zijn nieuwe team en wagen aan zal kunnen passen.
Volgens mij laat Max hem voorlopig nog een flink stuk achter zich, maar dat is niet zo verwonderlijk, want die heeft
dan ook meer talent en veel meer ervaring.
Ben heel benieuwd hoe dat met die twee zal gaan bij RBR.
Re: Red Bull Racing gaat Gasly discipline bijbrengen [bericht #20768 is een antwoord op bericht #20763] vr, 07 december 2018 12:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment aanwezig  SpeeDirk
Berichten: 26
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Ik heb Gasly vaak door de boordradio paniekerig horen schreeuwen en dat klinkt dan ook erg opgefokt. Een coureur die zichzelf een 8.5 toedicht voor zijn prestaties in het afgelopen seizoen, hoor je niet vaak! Marko houd Kvyat achter de hand voor als het misgaat wat betreft de prestaties van heethoofd Gasly. Boink

F1 liefhebber en fan van Max en jarenlang fan van Jos.
Re: Red Bull Racing gaat Gasly discipline bijbrengen [bericht #20769 is een antwoord op bericht #20768] vr, 07 december 2018 12:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Berichten: 243
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Amsterdam
Formula 3

Dat geloof ik eerlijk gezegd niet. Kvyat is deels een noodgreep bij gebrek aan rijpe talenten, deels nuttig als test-on-track coureur met zijn Ferrari ervaring. Bovendien is Kvyat zielsgelukkig met zijn derde kans, dus die zal niet snel klagen dat hij zich ondergeschikt moet maken aan het grotere doel genaamd Redbull Honda.
En omgekeerd, Marko zal de gok niet aandurven om Kvyat naast Max te zetten. Die zal eerst een jaar moeten bewijzen dat ie weer stabiel en constant is.


Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)
Je gaat bijna vermoeden... [bericht #20770 is een antwoord op bericht #20762] vr, 07 december 2018 12:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Berichten: 221
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Tullinge, Zweden
Formula 3

dat van Maxhove al een rondje met de Honda gedaan heeft.

Tizz.
Gasly niet bang voor duel met Verstappen bij Red Bull Racing [bericht #20777 is een antwoord op bericht #10992] za, 08 december 2018 13:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment aanwezig  SpeeDirk
Berichten: 26
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Gasly zegt hier dat hij niet bang is voor Max Verstappen, maar volgens mij is hij dat wel anders zou hij het daar niet regelmatig over hebben. Hij moet in 2019 gewoon gaan racen en minder van dit soort uitspraken de media in slingeren. Wat dat betreft lijkt hij geenszins op Ricciardo die we bij RBR node zullen gaan missen, al was het alleen al voor de sfeer.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/243682/gasly-niet-bang- voor-duel-met-verstappen-bij-red-bull-racing


F1 liefhebber en fan van Max en jarenlang fan van Jos.
Re: Gasly niet bang voor duel met Verstappen bij Red Bull Racing [bericht #20778 is een antwoord op bericht #20777] za, 08 december 2018 14:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 1364
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

SpeeDirk schreef op za, 08 december 2018 13:56
Gasly zegt hier dat hij niet bang is voor Max Verstappen, maar volgens mij is hij dat wel anders zou hij het daar niet regelmatig over hebben. Hij moet in 2019 gewoon gaan racen en minder van dit soort uitspraken de media in slingeren. Wat dat betreft lijkt hij geenszins op Ricciardo die we bij RBR node zullen gaan missen, al was het alleen al voor de sfeer.

Citaat:
"Ik ben niet bang, het is aan mij om een plaats binnen dit team te maken. Max is natuurlijk een sterke persoonlijkheid, hij is helemaal thuis in het team en hij heeft meer ervaring dan ik."

"Hij heeft meer ervaring met het team dan ik. Hij is wie hij is en het is aan mij om ruimte voor mezelf te creëren in het team. Ik ben niet zoals Daniel Ricciardo, ik ben iemand anders. Ik ben ook niet zoals Max. Ik heb m'n eigen persoonlijkheid."

Wat zegt hij hier dat niet juist is? Hij gaf op TV gewoon antwoord op de vraag die hem gesteld werd.
Moet hij soms zeggen dat hij er tegenop ziet om met Max in één team te rijden en dat hij bang voor hem is?
Lijkt me een compleet verkeerde instelling. Iedereen is anders en hij gaat gewoon zijn uiterste best doen. Prima toch?!

Re: Gasly niet bang voor duel met Verstappen bij Red Bull Racing [bericht #20779 is een antwoord op bericht #20778] za, 08 december 2018 15:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Berichten: 243
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Amsterdam
Formula 3

Volgens Mol was Honda van plan een sabbatical te nemen, maar heeft Marko ze overtuigd door te gaan. Dat wekt weinig vertrouwen als Honda zelf kennelijk even uit de schijnwerpers wou stappen.

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)
Re: Gasly niet bang voor duel met Verstappen bij Red Bull Racing [bericht #20780 is een antwoord op bericht #20779] za, 08 december 2018 16:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment aanwezig  SpeeDirk
Berichten: 26
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Waar Bernuldi op doelt lees je hier:

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/243687/honda-wilde-in-2 019-eigenlijk-een-sabbatical-nemen


F1 liefhebber en fan van Max en jarenlang fan van Jos.
Re: Gasly niet bang voor duel met Verstappen bij Red Bull Racing [bericht #20782 is een antwoord op bericht #20780] za, 08 december 2018 20:26 Naar vorige berichtNaar vorige bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Berichten: 221
Geregistreerd: maart 2017
Locatie: Tullinge, Zweden
Formula 3

Het zal een pietsje gedramatiseerd zijn maar het blijft een mooi verhaal.
Ik denk als je dat verhaal leest je even moet proberen voor te stellen
hoe de laatste 4-5 jaar voor die arme konstrukteurs bij Honda er uit
moeten hebben gezien.

Tizz. Die dat sabatical wel begrijpt...
Vorige onderwerp: Waar gaat Max naartoe in 2020??
Volgende onderwerp: Max in de media
Naar forum gaan: